Sammanfattning: You (Säsong 2)
Publicerat den

 
Nu är man klar med säsong 2 av You och herregud vilken jävla säsong asså. Jag såg den för typ 10 dagar sedan och är fortfarande chockad hur den slutade. När vi senast såg Joe var hans hjärta brustet och när hans exflickvän Candace plötsligt återvände kom hans förflutna ikapp honom. I säsong två försöker Joe fly från Candace, som är fast besluten att lära honom en läxa. Han lämnar New York och beger sig till Los Angeles "Det sista som Joe förväntar sig är att träffa en ny underbar kvinna, men han lyckas bli förälskad igen – denna gång i en kvinna som heter Love. 
 
Jag älskar verkligen denna säsongen mycket mer än den första, eftersom jag störde mig sjukt mycket på Beck och gillade inte henne alls. Blev så glad när Joe skulle vidare till Los Angeles och att han träffade Love var ju bara det bästa. Men herregud så bra Penn Badgley spelar Joe Goldberg. Hela 2:a säsongen var ju bara så sjukt jävla bra. Andra säsongen av "You" innehåller absolut samma stora dos humor, roliga referenser och en fantastisk inre monolog för Joe. Genom att förlora många av de stora karaktärerna från första säsongen blir det att börja om på ett helt nytt blad, vilket också är logiskt med tanke på Joes plötsliga flytt till Los Angeles. Men trots samma härliga stämning och underbart mörka ton så finns det ingen grundhistoria längre som fångar. Det hoppar vilt mellan olika försök till tappra antagonister men i slutändan landar det ändå i att Joe inte har någon riktig konflikt. 
 
Jag är bara så sjukt nöjd med denna säsongen, såg den över en kväll. Jag älskar Joe & Love tillsammans, så sjukt fina och de passar verkligen ihop. Både två är lika crazy, men asså slutet på andra säsongen är ju helt fucked up. Att Love både dödar Candace och Delilah. Hela den scenen är helt fucked up och att sedan Love är gravid. Jag är fortfarande u chock över slutet på den nya säsongen.
 
Vad tyckte ni om andra säsongen av You? 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?