MULAN (2020)
Publicerat den

 
 
BETYG: 6/10 | GENRE: | Drama | Action | Krig
Mulan (Liu Yifei, Jet Li & Tzi Ma)
Kommentar: En film om hjälten Mulan och vad hon ska göra för att överleva. 
 
Handling: Mulan är Disneys efterlängtade live-actionfilm om den tuffa tjejen Mulan, som klär ut sig till pojke för att bli krigare och rädda kungariket. Den nära två timmar långa sagan, som är baserad på en gammal kinesisk legend, bjuder på vackra wuxia-liknande stridsscener, spektakulärt filmfoto, amerikansk moralkaksliknande familjeideologi och gammaldags melodrama, allt ihopblandat till ett upplevelsepaket av fullfjädrad Disneymagi.
 
Kommentar: Man möter först Mulan som liten flicka (spelad av Crystal Rao) när hon springer genom byn för att få fatt på en höna. Hon är en glad, lekfull och akrobatisk liten tjej men det blir fullständigt kaos där hon far fram, till föräldrarnas stora förfäran, och de förmanar henne att hon måste lära sig att kontrollera sin natur. Hon har nämligen alldeles för mycket livskraft. 
 
Spoilers: Jag blev fett besviken på denna filmen, hade stora förhoppningar på att den skulle vara så bra för folk har sagt att den ska vara bra. Men det finns en del scener i filmen som jag verkligen tycker om. Jag älskade scenerna mellan Mulan och hennes pappa, han verkar vara en sån bra krigare/pappa och han vill sin dotters bästa. Men slutet var ju det bästa, men jag rekomenderar filmen ändå om ni tycker om den tecknade Mulan. 
 



mammatillmirakel.blogg.se

Jag har inte vågat se den för jag vill inte bli besviken. 😓 Trailern gav mig ingenting. Föredrar nog den tecknade. Kram

Svar: Jag trodde den skulle vara okej, men blev besviken. Den tecknade är 10/10 ☺️ kram 🥰
Anja Kajtaz



URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?