OLYMPUS HAS FALLEN (2013)
Publicerat den

 
BETYG: 7.5/10 | GENRE: Action| Thriller | Äventyr
Olympus Has Fallen (Gerard Butler, Aaron Eckhart & Morgan Freeman)
Kommentar: En film om att rädda USA:s president och överlevnad. 
 
Handling: President Benjamin Asher ska ha ett diplomatiskt möte med Sydkoreas premiärminister, men just då attackeras Vita huset av hänsynslösa terrorister från Nordkorea. När presidenten och premiärministern tar skydd i skyddsbunkern visar det sig att premiärministern av misstag råkat få med sig några av terroristerna, bl.a. deras ledare Kang Yeonsak. Terroristerna tar presidenten som gisslan eftersom Kang vill ha koderna till USA:s armés självdestrueringsmekanism till kärnvapnen, vilket kan göra USA sårbart för ett kärnvapenanfall. Lyckligtvis befinner sig den avskedade Secret Service-agenten och presidentens vän Mike Banning inne i Vita huset. 
 
Kommentar: Jag verkligen gillade denna filmen så mycket, det är en sån film som jag brukar titta på. Den innehåller det mesta som jag gillar i en film, det bästa är alla scener. Filmen är en tät actionrökare i full fart, vilket jag verkligen gillade. Asså Gerard är verkligen bäst i denna filmen och han är så sjukt stark som person i filmen. 
 
Spoilers: Filmens start är så bra, men asså då när presidentens fru dör i en bilolycka gjorde mig ledsen. Men attack scenen är ju fan bäst och jag var i chock när jag såg den scenen, då typ alla terrorister började skjuta på alla oskyldiga människor. Men scenen alla terrorister dör är så nice och när Kang dör är den bästa! Men har ni inte sett denna filmen så gör det, nu ska jag fixa ett till film-inlägg. Vi hörs snart! 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?