Det är okej att inte vara start alltid.
Publicerat den

Senaste månaden har jag känt mig väldigt svag, att jag inte känner mig lika stark som jag brukar vara. Jag brukar sällan ge upp när jag börjar med något men just denna månaden har jag känt mig extremt ensam och svag. Vet inte vad det kan berå på men jag tror det har något med min ångest att göra, varje höst brukar jag ha en höst-ångest och den na gången börjar det tidigare än vanligt! 

(null)

Men just då brukar jag göra vissa grejer som hjälper och har gjort det denna veckan och mår redan bättre. Här kommer mina 5 bästa tips på höstångest! 

1. Tänk inte negativt - det värsta du kan göra är att tänka negativt. Så jag försöker vara postitiv och göra saker som gör mig glad. Saker som gör mig glad är baka, laga mat, titta på serier, filmer incheckad framför allt spela spel och träna. 

2. Börja titta på en ny serie - varje höst så försöker jag titta på en ny serie. Förra året började jag titta på Reign, kom inte långt men hann se första och andra säsongen. Tro mig, det hjäper om man inte fokuserar på det negativa i ens liv. 

3. Lyssna på en bra podd - just nu är jag inne på maffiapodden som är så sjukt bra! Man för höra massa maffia avsnitt, vissa visste jag och fick lite mer information! Varför inte lyssna på en bra ljudbok också! 

4. Ta långa promenader - det som hjälper mig är att ta väldigt långa promenader. Då rensar man sina tankar och tänker på det positiva man har i sitt liv. Jag mår så mycket bättre när jag kommer hem efter en lång promenad. 

5. Skriva - det bästa tipset jag kan ge er är att skriva ner det du känner. Tro mig, det hjäper väldigt mycket. Jag gjorde så förra året och läste det jag skrev i veckan och jag mår så mycket bättre när jag läste det. Och jag mådde faktiskt bättre. 

Vad brukar ni göra när ni har ångest? 







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?