DESPERADO (1995)
Publicerat den

 
BETYG: 9/10 | GENRE: Thriller | Kriminal | Action
Desperado (Antonio Banderas, Salma Hayek & Joaquim de Almeida)
Kommentar: En film om hämd och vad man gör för att överleva när man har förlorat någon man älskar. 
 
Handling: El Mariachi, en man som förlorat allt och hans livsuppgift blir att hämnas på den som försatte honom i denna sits, en man vid namn Bucho. Ju närmare han kommer mannen desto mer våld stöter han på och desto mer inser han att han har saker kvar att förlora. Han letar efter Bucho i en liten stad i mexiko, men stöter på våldsamt motstånd från Buchos män. Han får hjälp av Carolina, en kvinna som äger en bokhandel i staden. Inför slutstriden tar El Mariachi hjälp av två gamla vänner från bandet han spelade i. Tillsammans lyckas dom döda de flesta av Buchos män, men även El Mariachis två vänner dör. När El Mariachi och Carolina slutligen konfronterar Bucho visar det sig att Bucho och El Mariachi är bröder. Bucho erbjuder El Mariachi fri lejd om han låter Bucho skjuta Carolina. El Mariachi skjuter dock Bucho och resten av hans hejdukar och åker sedan iväg tillsammans med Carolina.
 
Kommenatar: Jag kan inte fatta att jag aldrig har sett denna filmen innan, den var ju så bra. Det är något med Antonio Banderas som jag älskar, hela hans sett att hämnas på sin bror. Denna filmen var så jävla bra. Den innehåller verkligen allt så som våld, kärlek, lite komedi och den är så sjukt bra. Jag gillade El Mariachi och Carolina i denna filmen så fint par och att de blir lyckliga sedan i filmen är trevligt ju. Men Salma var så sjukt snygg i denna filmen också och detta fick mig att gilla henne ännu mer nu, haha. 
 
Spoilers: Alla scener i filmen är så bra men det finns en scen jag speciellt gillar är bar scenen i filmen och då när El Mariachi träffar Carolina för första gången. Hon är så snygg i denna filmen och alla deras scener tillsammans är så fina tillsammans. Men jag älskar allt i denna filmen och har ni inte sett den måste ni göra det verkligen. Tänk er en ung Antonio Banderas, den snyggaste ju! Jag tycker detta är en av hans bästa filmer, förutom SpyKids filmerna. Men tänkte se en annan film nu som har samma handling. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?