5 TANKAR FRÅN SENASTE VECKAN
Publicerat den

 
1. Mitt hår - senaste veckan har jag verkligen tänkt igenom mitt hår. Jag har tappat en del hår senaste håret, efter all min blekning och varje gång jag tvättar håret så tappar jag sjukt mycket hår. Jag kollade upp mycket på pintrist och fick inspirationen att färga håret mörkare och jag trivs så bra att vara brunett och har alltid gjort det. Dessutom är det officiellt höst nu, så det är skönt att starta hösten fräsch. 
 
2. Baka - just förra veckan tänkte jag mycket på bakning och hösten är ju den perfekta tiden att baka en massa äppelkaka, äppelpaj, päronkaka och min favorit äppelpajskladdkaka. Men jag har även kommit på en sjukt bra grej, stekta äpplen som jag brukar äta till lite kvarg/yoghurt. Jag kommer baka en del denna hösten faktiskt eftersom jag älskar att baka. Ska försöka baka något jag aldrig har gjort innan. Jag vill köpa fler baknings böcker och baka en massa. 
 
3. Kläder - eftersom det äntligen höst nu så betyder det nya kläder och massa stickade tröjor och varma kläder. Jag älskar stickade tröjor, det finns inget skönare. Men just denna hösten vill jag köpa nya kläder. Jag kommer shoppa en del när jag får min lön och ska se till att ha varmare kläder denna hösten. 
 
4. Matlagning - jag har alltid gillat att laga mat men den senaste veckan har jag inte haft någon inspiration till att laga mat alls så det har blivit mycket take away och jag måste ändra på det. Jag är faktiskt viktväktare och måste tänka på vad jag får och inte får äta. Men jag ska laga mat idag och funderar på vad jag ska laga för något. Det blir något med kyckling idag. Får kanske hitta fler recept och börja därifrån, för just idag är jag lite mer motiverad än vanligt. 
 
5. Serier - igår så tänkte jag igenom att alla mina favorit serier börjar med nya säsongerna; Empire, Chicago PD, Chicago Med & Riverdale (om först 2 veckor). Fan vad jag är taggad på Chicago Med för att se vad som hände med Natalie. Säsong 4 slutade som en cliffhanger. Jag är så taggad på alla serier som börjar denna veckan. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?