Min nuvarande sminkrutin ♡
Publicerat den

Nu är det äntligen dags för ett inlägg om sminkrutin! Fan vad jag har börjat gilla smink, så skönt att jag äntligen har hittat något som funkar för mig. 
 
 
1. Primer - Den jag använder heter prep + prime natural radiance radiant pink och den kommer från Mac Cosmetics. Den är så bra, det är en primer gjord på naturliga ingredienser som återfuktar och förbereder huden för foundation eller puder. Den funkar så bra för min hudton, den är perfekt. 
 
2. Foundation -  jag har sedan länge alltid haft problem med att hitta en bra foundation och har äntligen hittat en från Mac Cosmetics. Jag var i Malmö förra veckan och hittade äntligen min perfekta foundation som äntligen passar min hudton. Men den jag använder är Studio Waterweight Foundation och den är så bra. 
 
3. Concealer - Jag brukar alltid hitta en bra concealer men denna gången hittade jag den som passar mig bäst. Denna täcker mina finnar och utslag, vilket är det ända jag vill ha i en concealer, denna kommer från Mac ochså och heter Studio Fix 24H Smooth Wear Concealer och är så bra. 
 
4. Puder - Ett bra puder är extremt viktigt när det gäller basen. Den jag använder är mineralize skinfinish natural och kommer från Mac Cosmetics och är sjukt bra och den sätter min bas perfekt. 
 
5. Bronze - Jag har aldrig egentligen använt en bronzer men senaste tiden har jag börjat använda en som jag köpte för ett par månader sedan. Nämligen en från MakeUp Store och gillade den eftersom den inte är varm i färgen men denna gången har jag börjat använda en från Anastasia Beverly Hills och den heter bronzing powder saddle. 
 
6. Ögonbryspenna - Den jag använer kommer också Anastasia Beverly Hills och jag använder den i färgen Medium brown. Och älskar deras ögonbrynspenna och funkar så bra för mig. 
 
7. Mascara - Den jag använder kommer från Mac Cosmetics och den är så bra, jag brukar även böja mina fransar och detta gör jag för att franarna blir längre. Den jag använder är slut i lager och finns inte någonstans att köpa mer. 
 
 
Så detta är min sminkrutin, vad brukar ni använda för smink? 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?