Min nuvarande hudvårdsrutin ♡
Publicerat den

Nu är det äntligen dags för ett inlägg om hudvård! Fan vad jag älskar hudvård, så skönt att jag äntligen har hittat något som funkar min hud. Jag har alltid varit den tjejen som inte jat tänk på hudvård så länge men sedan 1 år tillbaka har jag fått mer utslag och jag har börjat inse att jag måste göra något åt detta, så jag började använda mer hudvård. Sen dess har jag blivit mycket bättre på att ta hand om min hy och det har blivit ett stort intresse för mig! Nu ska jag skriva detta inlägg, hoppas ni gillar det och har ni några tips. Så får ni gärna kommentera vad ni brukar använda för produkter: 
 
 
1. Dagkräm - Den jag använder heter Aco Pure Glow och den funkar perfekt för min hud, den gör mitt ansikte lent och fint. Och det som är bra med denna dagkräm är att den är så billig, kostar under 100kr och passar perfekt för er som inte vill lägga mycket pengar på en dagkräm. 
 
2. Serum - Den som jag använder heter Lumene Aqua Serum och den är så sjukt bra asså. Och den innehåller magi! Den är så bra för min hud och ger verkligen lyster, så fin den är. Serumet innehåller arktiskt källvatten och är berikat med rödalger från skandinaviska vatten som hjälper till att hålla kvar fukten i huden och att förbättra hudbarriären. 
 
3. Toner - Den som jag använder kommer från Acos egna acne serie och heter Spotless Daily Purifying Toner och den funkar så bra för mig måste jag säga och det luktar gott måste jag säga. De fläsa kanske inte gillar alkohol-doft, men det är något jag älskar. Denna toner rengör porerna på djupet och motverkar uppkomsten av finnar och pormaskar.
 
4. Olja - Ni kan gissa vilken jag använder, mänligen Aco Renewing Face Oil. Jag har använt denna sedan 1 år tillbaka och den är så sjukt bra, såg i en av Bianca Ingrossos videos att hon använde det och hon sa att det hjälper henne eftersom hon har en extrem torr hud. Renewing Face Oil skyddar och återfuktar huden och ger lyster. ACOs ansiktsolja innehåller oljor från ängskrasse och raps, samt Q10 och vitamin E. Den är så jävla bra, ni måste testa den! 
 
5. Scrub - Jag brukar använda Acos egna scrub och den är så bra. Mild och effektiv ansiktsskrubb för alla hudtyper som rengör på djupet. Innehåller naturliga krubbkorn av bambu. Ger en mjuk hy och en fräsch känsla.
 
6. Sheet mask - Jag avänder sheet-masks 2-3 gånger/veckan för att återfukta huden och ge lyster. Men de som jag avänder mest Pumpkin Sleeping Pack från märket Too Cool for School. Och den funkar så bra för mig och den återfuktar min hud. 
 
7. Nattkräm - Den jag använder heter Aco Pure Glow och den funkar perfekt för min hud, den gör mitt ansikte lent och fint. Och det som är bra med denna dagkräm är att den är så billig, kostar under 100kr och passar perfekt för er som inte vill lägga mycket pengar på en nattkräm. 
 
8. Kräm - Men jag använder en speciell kräm till mina finnar, den heter Overnight Spot Treatment. Jag använder denna kräm minst 2 gånger i veckan men försöker använda den mer. Jag börjar se skillnad att det hjälper mot mina finnar. 
 
 
Så detta är min hudvårdsrutin, vad brukar ni använda för hudvårdsprodukter? 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?