Det är viktigt att du strukturerar upp vardagen.
Publicerat den

Godmorgon på er mina finisar, hoppas ni alla har sovit bra och haft en mysig start på morgonen. Men jag vill först be om ursäkt min dåliga uppdatering dessa dagarna och för att det har varit så negativt här under senaste månaden. Jag skriver mycket om att jag är stressad och har ångest. Men snart hörni, snart är det över. Och då livar jag en massa inspiration och härliga inlägg eftersom snart börjar december närma sig. Ja, jag vet att det är 1,5 månad kvar men snart så. 
 
 
Men senaste tiden har jag varit extremt stressad på jobbet, haft en del att göra både på jobbet och hemma och inte haft tid till något annat alls. Men alla har vi dom här perioderna i livet. Kanske inte just nu men stress pga något annat. Därför delar jag med mig av mina bästa tips för att strukturera upp och ta tag i livet.
 
 
Så strukturerar du upp vardagen
 
1. To-do-list - När det börjar bli stressigt på jobbet eller på plugget så är det viktigt att skriva ner en lista om saker ni måste göra. Att dra det där sträcket, kryssa rutan eller vad du nu gör, frisläpper en känsla av att man lyckats med något och i slutändan är den bästa känslan. 
 
2. Baka - En av mina absoluta favorit grejer att göra. Att baka är terapi för mig asså, det bästa som finns ju. Tänk er, ni står i köket med en bra spotify-lista och bakar en paj, kaka, bullar eller varför inte en god äppelpajskladdkaka. En av mina favorit recept att baka, älskar kladdkaka och äppelpaj och den kombinationen är ju den bästa asså. 
 
3. Göra en sak i taget - När du väl ska göra din to-do lista så gör en sak åt gången. Idag har jag t.ex en del saker att göra innan jag ska till jobbet: jag ska tvätta, fixa naglarna, hämta ett paket, sminka mig och fixa det sista i mitt rum. Jag ska även titta lite på Ikeas hemsida om förvaring till mitt smink, men det hjälper jätte mycket om du tar det lungt. 
 
4. Kaffe pauser - Det kankse inte är en viktig sak, men jag älskar kaffe och brukar ta kaffe pauser ibland. Jag älskar kaffe och har alltid gjort det, men när jag har en del att göra eller är stressad så brukar jag sätta mig ner för att ta en kaffepaus och det hjälper en del. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?