THE KNIGHT BEFORE CHRISTMAS (2019)
Publicerat den

 
 
BETYG: 7.5/10 | GENRE: Jul | Komedi | Romantisk
The Knight Before Christmas (Vanessa Hudgens, Emmanuelle Chriqui & Josh Whitehouse)
Kommentar: En mysig julfilm om en prins och en vanlig tjej som söker kärleken. 
 
Handling: Riddaren sir Cole går vilse i den snöklädda skogen och stöter på en gammal gumma, som skickar honom in i framtiden. Han förflyttas till år 2019, där han bokstavligen snubblar på den hjärtekrossade Brooke, som givetvis förbarmar sig över den forntida, knäppa, filuren. Men sir Cole är ju en nobel riddare från 1300-talet som inte alls förstår sig på nymodigheter som bilar, tv-apparater och ett liv utan svärd – hur ska detta gå?
 
Kommentar: Jag älskade denna julfilm, den var så mysig. Jag gillar verkligen Vanessa Hudgens i julfilmer, de blir så bra när hon spelar i julfilmer. Men att skapa julkänsla det lyckades de med i alla fall. Filmen är inspelad i Santa’s Village i Kanada och det är knappt en bildruta som inte innehåller något rött, glittrande eller i mysig belysning. Jag fick hejda mig själv från att gå ut och lägga hela sparkontot på juldekorationer eller att dra igång och baka pepparkakor.
 
Spoilers: Jag älskade filmens början att Cole och inte vet något om dagens media, vilket var så roligt. Jag älskade slutet när Cole kommer tillbaka till Brooke och de blir ihop. Men detta var i den vanliga julfilmer som vi alla brukar titta på och jag tycker ni ska ge filmen om ni har inte sett den innan. Men kommer ni ihåg förra årets julfilm, A Princess Switch och jag tyckte den var så bra. Vanessa Hudgens spelar i båda filmerna och jag gillade verkligen denna så bra. Ni måste se den verkligen! 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?