5 TIPS FÖR ATT FÖRGYLLA VARDAGEN
Publicerat den

 
Nu är det såhär att jag har under senaste månaden mått lite sämre än vad jag brukar göra. Jag har inte varit mig själv vilket har varit lite jobbigt för mig måste jag säga och då kom jag på saker som jag kan göra för att förgylla min vardag, här kommer mina 5 bästa tips:
 
Spela - Jag vet att alla inte gillar spela spel men det är som terapi för mig. Just nu är jag inne i spelet COD (CALL OF DUTY) och är helt beroende. Jag är äntligen färdig med spelet Sekiro och det är så skönt för mig och kan äntligen säga att jag är klar med en av årets svåraste spel. 
 
Ta hand om huden - Det är väldigt jobbigt för huden om du stressar mycket, vilket jag gör en del. Jag brukar rengöra min hud varje morgon och kväll och sedan brukar jag ha en spa kväll 1 gång i veckan och det hjälper mig en del måste jag säga. 
 
Egentid - Så underskattat, så bortprioriterat. Det behöver egentligen inte vara någon lång stund utan kan helt enkelt vara tiden du stänger in dig i badrummet på kvällen för att göra dig i ordning för kvällen, frukosten du äter i tystnad innan alla andra vaknat eller promenaden till jobbet där du har tid att låta tankarna springa fritt. Glöm aldrig att prioritera dig själv - för du är så värd det!
 
Lägg bort mobilen - Okej, let’s be reasonable. Jag är inte intresserad av att införa mobilfria tider, mobildagis eller liknande. Jag ser så mycket fördelar med min mobil och vill ha den nära till hands. Men jag måste bli bättre på just sånt som jag nämnde ovan. Fokusera helt på rätt saker helt enkelt. 
 
Dricka kaffe - Jag älskar kaffe det godaste som finns tycker jag. För mig är kaffe sån vardagslyx, speciellt när man har sirap i kaffet vilket jag har varje morgon. 
 



Lisa

Vilka bra tips :) Hoppas du mår bättre snart :)



URL: http://familjenkaotisk.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?