Sammanfattning: Game of Thrones (Säsong 6)
Publicerat den

 
Då var det dags för ännu en sammanfatting om Game of Thrones, nämnligen säsong 6. Har bar ett ord att säga om denna säsongen, herregud vad bra den var. är säsongen började med Jon Snow död och Dany tillfångatagen slutar den med honom som ny kung och henne äntligen på väg till Westeros. Det är tydliga riktningar som visar att under den här säsongen så trycktes gaspedalen ned i golvet och lyfts aldrig upp. Och trots att det är Jon och Dany som är de uppenbara huvudkaraktärerna (tillsammans med Tyrion som haft en rätt händelselös säsong) så har så gott som varenda karaktär - stor som liten - haft en meningsfylld utveckling sedan säsongen satte igång. Bran har lärt sig att använda träd-internet, Sansa är nu äntligen i en maktposition, Arya är en tuff ninjakrigare, Cersei har förlorat allt hon älskat men äntligen blivit drottningen med stort D. 
 
Jag älskade denna sösongen, den var min favorit, händer så mycket.  Bilden av Tommen som bokstavligen kliver ut genom fönstret kommer sitta svetsad i min hornhinna i många, många år framöver. Jag älskar att man får se Ramsay Bolton dö, äntligen dör den jävlen asså. Hatade verkligen honom i säsong 5 efter allt han gjorde mot Sansa och han fick verkligen tillbaka allt. Men jag blev så lycklig när Jon Snow överlevde allt. Han är min nya favorit i serien. Älskar att Theon räddar Sansa och han vill verkligen vara hennes vän efter att han lurade hennes familj i tidigare säsonger. Hela säsongen var så jävla bra. Jag är så redo för säsong 7, hoppas den är lika bra som denna. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?