Sammanfattning: Game of Thrones (Säsong 5)
Publicerat den

 
Nu är jag klar med säsong 5 och skit denna serie är så jävla bra. Säsong fem fortsätter givetvis ganska exakt där säsong fyra slutade. Tyrion Lannister släpptes fri ur fängelset av sin bror Jamie, men passade på att döda sin far Tywin som dömde sin son till döden för ett brott han inte begått. Tyrion flyr nu så långt bort från King's Landing och familjen Lannister som det går med hjälp av eunucken Varys. Skakade av två tunga dödsfall försöker resterna av familjen Lannister hålla samman makten efter bästa förmåga. Matriarken Cersei coachar sin son, den nya kungen Tommen och vill samtidigt kalla hem dottern Myrcella, vilket blir Jaimies uppgift. Han sticker i väg på sin resa medan Cersei får problem på hemmaplan med den religiösa sekten The Sparrows som verkligen bestämt sig för att sätta ned foten. 
 
Jag tyckte verkligen om denna säsong men måste säga att den var inte lika bra som de tidigare. on Snow som kämpar och kämpar. Är det inte mot White Walkers och levande döda så är det mot divergerande krafter i de egna leden. Jon blir ledare för Night's Watch och oroad över de okontrollerbara krafter som kommer med vintern föreslår han att The Wildlings på andra sidan väggen ska skyddas och stå vid deras sida där hotet måste bekämpas. Ett förslag som får blandad respons från båda lägren men som framför allt får konsekvenser. Det värsta som kunde hända i slutet av säsongen, hände. Nämligen Jon Snow dog och skit så chockad jag blev. Min favorit i denna säsong måste jag säga Daenerys Targaryen, hon är bara bäst helt enkelt. Nu är jag redo för säsong 6, för att se vad som händer med Jon Snow. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?