Sammanfattning: Game of Thrones (Säsong 3)
Publicerat den

 
Nu är jag klar med säsong 3 av Game of Thrones och herregud vilken bra säsong detta var, så spännande. Robb Stark bröt sitt giftemålslöfte gentemot Walder Frey för att istället gifta sig med Talisa. Som kompensation så gör man upp med Frey att gifta bort Catelyns bror, Edmure med en av Walder Freys döttrar. Robb som är i gott mod då han verkligen behöver Freys stöd i kriget ger sig av mot bröllopet tillsammans med nästan hela sin arme. Väl där så bryter Walder Frey mot alla gästregler och mördar alla Starkmän under sitt tak och återbetalar på detta sätt det svek som Robb stått för. Denna slakt, kallad Red Wedding, är en handling som gjorts i samarbete med Tywin Lannister och Roose Bolton. 
 
Jag vet inte vart jag ska börja med denna säsong, den var så jävla bra och spännande. Säsong tre av Game of Thrones erbjuder precis som de tidigare säsongerna tio timmar av fantastisk underhållning och kvalitet. Jag måste erkänna denna var den bästa jag har sett, blir bara mer och mer taggad på vad ska hände efter varje säsong. Men nu måste vi snacka om Red Wedding, asså skit vad chockad jag blev. Att Robb Stark dog gjorde mig så ledsen, jag gillade han verkligen så mycket. Och sättet hur hans fru dog, var det värsta jag har sett. Red Wedding är kanske den mest ikoniska scenen av alla i säsong tre. Faktiskt är Red Wedding den enskilt största anledningen till att producenterna köpte rättigheterna till A Song of Ice and Fire. Självklart misstänkte jag att något stort skulle hända i avsnitt nio (enligt tradition) men visste inte vad det skulle kunna vara. Under säsongen så har man på ett mycket bra sätt byggt upp Robb Stark och hans nyblivna fru, Talisa, och lyckas tack vare det göra oss ännu mer bedrövade. Första gången jag såg RW så blev jag helt chockad, ledsen och till och med arg. Robb och Catelyn kan ju inte dö! Jag blev bara så ledsen när jag såg de dö. I denna säsong gillar jag Jaime Lannister mest. Man börjar verkligen gilla han mer och mer. Men nu så ska jag sätta igång att skriva om säsong 4. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?