Sammanfattning: Game of Thrones (Säsong 1)
Publicerat den

 
Så nu var det min tur att titta på Games of Thrones. Serien utspelar sig på de fiktiva kontinenterna Westeros och Essos där somrarna och vintrarna kan pågå i åratal. Game of Thrones har tre stora berättelselinjer och en stor grupp skådespelare. Den första berättelselinjen handlar om Järntronen av de sju kungadömena i Westeros. Man får följa de allianser och konflikter som uppstår bland de adelssläkter som antingen gör anspråk på tronen eller strider för självständighet från den. Den andra berättelselinjen fokuserar på de två sista ättlingarna av den störtade kungafamiljen som lever i exil och planerar sin återkomst till tronen. Den tredje berättelselinjen handlar om Nattens Väktare som är ett ålderdomligt brödraskap som har i uppdrag att försvara riket från de folkslag och antika väsen som lever norr om den 200 meter höga ismuren. Vintern är på väg och med den kommer de odöda. 
 
Så nu har jag sett första säsongen av GOT och skit vad bra denna serien är.  Jag har alltid varit så negativ när det gäller denna serien men just första säsongen var så jävla bra. Trodde aldrig jag skulle gilla den som jag gjorde men det var så jävla bra. Min favorit karaktär är Daenerys Targaryen och skit så bra hon är. Älskar hennes sett i hela första säsongen. Dessutom är hon gift med en av de snyggaste männen i serien, Khal Drogo. Jag gillar verkligen de två ihop och ni måste ge denna serien en chans om ni inte har sett den. Men att Khal dör i sista avsnittet av säsongen. Så synd, började nästa gråta. Jag måste vara en av de sista som börjat titta på denna serie, haha. Det jag gillar också är miljön, det påminner så mycket om Lord of The Rings vilket jag gillar. Dessutom är en av skådespelarna som är med i första filmen med i serie också. Den är också befolkad av intressanta människor. Det är ett stort antal representanter för olika släkter och Hus som presenteras, alla med sin egen slogan och sitt eget rykte. "En Lannister betalar alltid sina skulder", är en fras som vi får höra ett antal gånger. Jag tänker inte presentera dem alla, men kan inte avhålla mig från några nedslag.Jag är helt fast i denna serien. Men ska börja på säsong 2 nu. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?