Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är.
Publicerat den

 
Älska mig för den jag är, filmer, Melodifestivaler, skivor, shower och 25 år med gruppen Ainbusk. Hon hann med mycket, sångerskan och skådespelaren Josefin Nilsson från Gotland. Men hon hann inte berätta sin historia innan hon oväntat dog i februari 2016. Josefin skrev på en bok, på låttexter och egen musik, för att hjälpa andra och för att själv bli fri. I år skulle hon ha fyllt 50 år. 
 
Josefin Nilsson, artist, skådespelare och firad sångerska i Ainbusk, avled plötsligt 2016 efter en tids sjukdom, bara 46 år gammal. I dokumentären "Josefin Nilsson – Älska mig för den jag är" skildras hennes liv som artist, men också en mindre känd och betydligt mer dunkel sida av hennes liv då hon misshandlades svårt av en man hon hade en relation med. I dokumentären framkommer att Josefin Nilsson hade planer på att skriva en bok om sina erfarenheter, men den hann aldrig bli verklighet. Hennes syster Marie Nilsson Lind berättar också om Josefin Nilssons mardröm och beskriver de fysiska skador sångerskan fick av misshandeln som bidragande till hennes död.
 
Jag gillade verkligen denna dokumentär om hennes liv och den var verkligen sorlig att titta på eftersom hon var så vacker och hade en helt fantastisk röst. Jag tycker så synd om henne efter allt hon har gått igenom med hennes ex-pojkvän. När hennes syster berättar om hennes sista dag då hon dog att hon hade den perfekta morgonen och jag grät när hon sa det. Har ni inte sett denna dokumentär-film måst ni göra det, den är så bra. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?