15 saker jag ser framemot.
Publicerat den

Godkväll på er mina finisar! i klarade en till vinter. Om mindre än en vecka är vi inne i april och då måste vi ju faktiskt säga att det är vår på riktigt. Men enligt mig är april den första riktiga vårmånaden och vi har ju redan fått provsmaka på högre temperaturer och sol. Våren den absolut bästa tiden på året tycker jag. Det händer så sjukt mycket kul och fint under våren, och här nedan har jag listat några favoriter: 
 
 
1. Sommartid - I helgen ställer vi ju faktiskt om klockan och ingen är gladare än jag! Sommartid är livet. Även om jag gillar hösten/vintern är det något med sommartid som känns så mysigt. 
 
2. Vårblommor - Jag älskar blommor men det är något speciellt med blommorna på våren. 
 
3. Första uteserveringen - Jag har fikat under vintern med inte hunnit sitta ute än. Förhoppningsvis blir det snart. Längtar efter att man kan sitta i solen och dricka ett glas rosé. 
 
4. Vårkläder - När våren kommer får man äntligen ha på sig sina jeansjackor och tunna kläder. 
 
5. Islatte - Det bästa med våren är att man äntligen kan börja dricka kalla drycker. Islatte är min favorit på våren/sommaren. 
 
 
6. Promenader längst stranden - Eftersom jag bor i Helsingborg så har vi en strand och på våren brukar jag gå mycket och långa promenader längst stranden. Så skönt med långa promenader. 
 
7. Glass - Äta glass ute och sitta på stranden och bara njuta av livet. 
 
8. Spontana häng - Jag pratar för mig själv nu kanske, men jag blir så sjukt mycket mer spontan och glad på våren. Folk vill liksom hänga och det är lättare att dra ihop middagar, äta ute & umgås med fina människor. 
 
9.  Kvällspromenader - Det är något speciellt med att gå en promenad ute vid 20-21 tiden och det fortfarande är ljust. Det är liksom tyst och lugnt ute och samtidigt luktar det vår trots att det är lika kallt i luften. 
 
10. Sola - Det kanske inte man kan göra just nu, men snart hoppas jag. Jag brukar inte sola mycket men det är något jag kommer göra mer utav till våren/sommaren. 
 
 
11. Första grillningen - Men hur mycket saknar man inte grillad mat och att äta ute? Det smakar ju godare typ. Wow vad jag längtar efter grillat, tzatziki, klyftpotatis och stora sallader. 
 
12. Boka semester - Jag kommer åka till min pappa till sommaren och ska boka min semester i dagarna och kanske boka en till till våren, kanske åka till Stockholm i maj. Så sugen på att åka till Stockholm första maj. 
 
13. Vårshoppa - Denna våren kommer jag shoppa nya vårkläder. Vill köpa mig ett par nya sneakers. 
 
 
14. Balkonghäng - Äntligen är våren här, vilket betyder mer tid på balkongen. Kunna sitta med en kopp kaffe och lyssna på fåglarna, sätta igång bra musik och bara njta. 
 
15. Dofterna - Oavsett om det regnar eller är soligt, det doftar ju speciellt under våren. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?