THE LION KING (2019)
Publicerat den

 
BETYG: 8.5/10 | GENRE: Komedi | Äventyr | Musikal
Lejonkungen (James Earl Jones, Beyoncé Knowles-Carter & Donald Glover)
Kommentar: En film om vad man ska göra för att överleva. 
 
Handling: I Disneys nyversion av den animerade klassikern "Lejonkungen" så är det en stor dag på savannen i Lejonriket. Kung Mufasa och Sarabi har fått en unge vars namn blir Simba. Alla hurrar för den unge prinsen som en dag ska ta över sin fars roll som den rättmätige kungen. Men Simbas ondskefulla farbror Scar vill själv sitta på tronen och tänker göra allt i sin makt för att röja Simba ur vägen.
 
Kommentar: Sagan är klassisk. Den lilla lejonungen Simba tvingas att snabbt växa upp för att gå in sin far Mufasas fotspår som rättmätig kung över savannen. Men Simbas elake farbror Scar vill själv ta makten över tronen och väntar på rätt tillfälle att röja unga Simba ur sin väg. Givetvis får vi återse Simbas bästa vän och stora kärlek Nala, hovfågeln Zazu, det fryntliga vårtsvinet Pumbaa, hans ständige vapendragare surikaten Timon och alla andra karaktärer vi minns. Jag gillade att filmen hade vissa scener som var annorlunda. Filmen var så fin och ni som inte har sett den, gör det. 
 
Spoilers: Har ni inte sett filmen, läs inte detta då. Men filmen var super-mysig. Verkligen så som jag hade förväntat mig att den ska vara, jag gillade den jävligt mycket. Men då Mufasa dör, måste varit den jobbigaste. Jag grät så mycket när jag såg den scenen. Men scenen då Simba och Nala återförenas är nog den bästa, så fin den är. Men har ni alltid gillat Lejonkungen så borde ni se denna. Ni kommer verkligen gilla denna, den är så mysig! Jag älskade filmen, jag kommer se den fler gånger. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?