Träning: Uppvärmning
Publicerat den

 
 
Jag tänkte börja skriva ett tränings-inlägg i veckan och denna veckan handlar det om uppvärming. Vilket är jätte viktigt. En välutförd uppvärmning tjänar två huvudsakliga syften: Att minska skaderisken och att förbättra prestationsförmågan. Under uppvärmningen förbereds kroppen för det krig som komma skall. Nu ska ni får läsa vad jag brukar göra under min uppvärming. 
 
 
Genom att inleda dina tuffare träningspass med 10-15 minuters uppvärmning kommer du att få ut mer av träningen eftersom du kan köra igång ditt upplägg med högre intensitet och kvalitet än om du börjar från noll. Du får också några minuter att hinna landa och tänka igenom ditt pass innan det är dags att köra igång på helfart. Jag startar alltid min uppvärming med att gå på löpbandet. Jag brukar springa i 10-15 minuter och sedan så brukar jag även köra squats och armhävningar för att få igång kroppen och sedan brukar jag avsluta med benböj och sedan kör jag igång på gymmet. Detta kommer hjälpa er mycket, det tar sin tid att gå in i rutinerna men när det väl går kommer det funka för er. Lycka till med träningen! ♡






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?