HIGH SCHOOL MUSICAL (2006)
Publicerat den

 I dagarna var det 13 år sedan första High School Musical. Och tänkte därför skriva en recension om filmen.
 
 
BETYG: 6.5/10 | GENRE: Komedi| Musical | Romantisk
High School Musical (Vanessa Hudgens, Zac Efron & Ashley Tisdale)
Kommentar: En musikalfilm om high school och en ett par. 
 
Handling: Troy Bolton går på East High School i Albuquerque, och är med i skolans basketlag. På nyårsafton träffar han en tjej, Gabriella Montez på en fest och tillsammans sjunger de karaoke. Gabriella och hennes mamma är nyinflyttade och när skolan börjar veckan efter träffas de igen på East High School. På skolan ska man sätta upp en musikal och både Troy och Gabriella hoppas få huvudrollen, vilket verkligen inte syskonen Sharpay och Ryan gillar. De har alltid fått huvudrollerna, men nu har de fått stor konkurrens. Troys baskettränare (som dessutom är hans pappa) tycker att han borde koncentrera sig på basketen och Gabriellas kompisar anser att hon borde ägna sig åt biologi istället för att sjunga. Chad och resten av basketlaget och Taylor och hennes mattegäng försöker få Troy att säga elaka saker om Gabriella och sedan visa det genom en webbkamera. När Gabriella ser det blir hon ledsen, och bestämmer sig för att inte sjunga med honom, vilket slutar med att hon och han blir på dåligt humör och att Troy inte kan koncentrera sig på basketen.
 
Kommentar: Jag såg denna första gången 2006 och då var jag 14. Jag minns att filmen gick på tv och jag tänkte bara skit vilken bra film. Eftersom i veckan var det 13 år sedan filmen kom ut tänkte jag titta på filmen och recensera den också. Jag älskade filmen och musiken när jag var yngre men nu när jag tittade på den så var den helt ok. Men jag älskar Troy & Gabriella tillsammans, så söta de är. Men jag kan absolut säga att filmen är sevärd och mysig att titta på. 
 
Spoilers: Jag tycker att filmens handling är bra och det finns vissa ögonblick i filmen som är riktigt fina men sedan allt annat verkade tråkigt. Jag gillade sista scenen mest, så söt. De andra filmerna kommer jag recensera i veckan. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?