Egentid är viktigt.
Publicerat den

Har ni svårt att hitta egentid som jag? Jag jobbar väldigt mycket om dagarna känns väldigt långa, så för mig är det viktigt att hitta egentid. Det är ett nytt år och rutiner ska sättas, nya nyårslöften. Har du svårt att hitta egentid och varva ner. Här får du fem smarta tips för ökat välmående i tillvaron.
 
 
1. Lägga ifrån dig mobilen - ni som använder er telefon mycket kommer inte gilla detta tipset. Men det första ni måste göra är att sätta ifrån dig din mobil. Det hjälper mycket om ni t.ex. ska se en film, serie och ni inte använder er telefon. Detta kommer hjälpa er, jag lovar. 
 
2. Boka in egentid i er telefonför att göra det lättare att varva ner hemma. Jag har hittat min grej för att meditera, mämligen Rithuals egna app, där de även har mediderande övningar. Perfekt för er som har svårt att varva ner kroppen. 
 
3. Håll ordning hemma för mer harmoni - Försök att hålla det lite undanplockat hemma. Om du använder något, lägg tillbaka det efter användning. Ta fem minuter efter middagen till att få undan disken och torka av där det behövs. Jag har svårt för detta, men ska bli bättre på det. 
 
4. Ta hand om din kropp – Det är svårt att hinna gå på spa och massage var och varannan vecka. Försök istället att hitta dina egna ritualer i vardagen, då du omger dig med väldoftande produkter, någon doftsticka och kanske levande ljus för den där riktiga spakänslan. Det hjälper alltid. 
 
5. Drick te - det hjälper mycket om du dricker mycket. För då slappnar kropper av och du kan också fokusera på ditt inre jag och du mår bättre. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?