ALITA: THE BATTLE ANGEL (2019)
Publicerat den

 
BETYG: 9.5/10 | GENRE: Romantisk | Fantasyfilm | Action 
Bumblebee (Rosa Salazar, Christoph Waltz & Keean Johnson)
Kommentar: En film om en superhjälte (jag tycker att hon är det) och vad man ska göra för folk man älskar. 
 
Handling: Flera århundraden i framtiden hittas den medvetslösa Alita på ett skrotupplag  i Iron City av cyberläkaren Ido. När Alita vaknar upp, har hon inget minne kvar om vem hon är. En stark relation utvecklas mellan de två, tills dödliga krafter förföljer Alita och hotar hennes nya relationer. Alita upptäcker snart att hon har extraordinära stridskunskaper. Bestämd att avslöja sanningen kring sitt ursprung, ger hon sig ut på en resa för att möta orättvisorna i denna korrupta värld.
 
Kommentar: Jag tyckte denna filmen var sjukt bra. När jag såg trailern första gången för ca 4 månader sedan så blev jag så taggad på filmen och ni som inte har gått på bio och sett denna filmen måste verkligen göra det. 500 år in i framtiden hittar en cyborg-kirurg en skrotad robot. Han skruvar ihop henne och ger henne namnet Alita. Flickan minns inget av sitt förflutna, men snart blir det tydligt att hon har nävar av stål och ett hjärta av guld. Runt om i Iron City finns det gott om ondsint programmerade plåtburkar att spöa, medan hon lär sig allt om världen på nytt, och letar efter sin forna identitet. Jag gillade verkligen allt i filmen, men alla fights är de sjukaste ju. Sedan får man även se romantik i filmen vilket jag gillar. 
 
Spoilers: Jag tycker om att filmen handlar om framtiden, vissa såna här filmer brukar mest handla om dåtid och inte framtid. Och det jag gillar med Alita att hon är sig själv och hon vill rädda sina vänner/familj och vill vara sig själv. Men det jag gillar mest i filmen är alla fina ögonblick med Alita och Hugo (hennes kille) och att hon litar på denna kille. Men man får inte släppa hennes doktor/pappa och att han vill rädda henne och se till att hon mår bra. Men nu ska jag inte skriva mer, hehe. Men har ni inte sett denna filmen, snälla gör det. Den är så viktig att se, för idag finns det inte så många kvinnliga hjältar i filmer och denna är så bra. Den har biopremiär nästa vecka, boka era biljetter nu. Men vi får ju inte glömma att James Cameron har varit med och gjort denna filmen vilket är ännu bättre. Men nu ska jag sluta skriva, hehe. Ska jag bara säga en sak om filmen så är det att den är verkligen sjukt bra. 
 
 
 



Emelie Karlsson

Har det varit någon smygpremiär eller liknande?

Svar: Japp, det var en smygpremiär :)
Anja Kajtaz



URL: http://fiktivaem.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?