SPY KIDS 2 (2002)
Publicerat den

 
BETYG: 9/10 | GENRE: Komedi | Äventyr | Barn
Spy Kids 2 (Alexa Vega, Daryl Sabara & Antonio Banderas)
Kommentar: En film där barn också kan vara spioner. 
 
Handling: Carmen och Jonny Cortez är det allra bästa juniorteamet inom spionorganisationen OSS. Men plötsligt petas de ner ifrån tronen av OSS-chefens egna barn, Gerti och Gary Giggles, som utses till organisationens nya stjärnor. Samtidigt är mer trubbel på väg. En helgalen forskare stjäl presidentens hemliga vapen, Transmookern, som i fel händer kan förgöra världen. Carmen och Jonny ser sin chans att återupprätta sin heder och tar upp jakten! Spåren leder till en mystisk ö, där de måste kämpa både mot den galne forskaren, hans märkliga experimentdjur - och inte minst Gary och Gerti! 
 
Kommentar: Jag älskade denna filmen, denna var en av mina favoriter när jag var liten. Jag tyckte Carmen var så cool då, ville vara som henne. Jag tyckte hon var bäst helt enkelt. Men nu tillbaka till filmen: Carmen och Juni är topp-agenter och deras pappa ska få ett jobb som chef för OSS. Men han fick inte jobbet, utan hans dåvarande kollega Donnagon och han vill ta över världen. Men Carmen har en chrush på Gary, Donnagons son. Juni gillar honom inte. Men filmen var faktiskt bättre än första filmen. 
 
Spoilers: Filmens början var faktiskt bra, de hade en stor fest men de blir dåligt tillslut och Juni får sparken för han har tappade bort en viktigt grej. Men jag gillade mest i denna filmen, slutet. Då Carmen och Juni räddar alla och att deras föräldrar kom. Älskar deras team-work. En riktig familj ska göra så. Men nu ska jag fortsätta blogga, så hörs vi mer senare. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?