5 saker att ta tag i nu i höst.
Publicerat den

 
Nu är min favorit årstid snart här och det betyder att hösten här snart. Jag älskar hösten och allt som har med den att göra. Höststart en nystart och en chans att få in nya vanor och rutiner i livet. Jag har ju givetvis en lista, jag som älskar listor, på 5 saker jag tycker att ni ska ta tag i nu i höst. Som sagt, hösten är en nystart lika bra som någon annan så passa på att göra några förändringar, det är nu eller senare men hellre nu, eller hur?
 
5 saker att ta tag i nu i höst:
 
1. Träning - jag är fortfarande på semester 5 dagar till och när jag kommer hem ska jag börja träna igen och även skriva in mig på viktväktarna. Träning, fysisk aktivitet och att vi rör på oss är det som gör att vi mår bra, fysiskt och psykiskt. När jag tränar mår jag så bra och är även sjukt lycklig då. För mig gäller det att planera in 3-4 pass/veckan och jag vill helst att ett pass ska vara 1-2 timmar. Jag brukar alltid köra benpass och denna gången ska jag köra ett nytt pass varje gång jag tränar. Jag är så taggad på att träna igen & börja på viktväktarna. 
 
2. Rensa garderoben - det är fortfarnde sommar ett par veckor till men snart är hösten här och då ska jag försöka oacka ner alla sommakläder och organisera allt med mina höstkläder. Det bästa med hösten är alla fina stickade tröjor, långa byxor, fina teddy jackor och alla varma kläder man har på sig. 
 
3. Tänka på dig själv - för mig är det sjukt viktigt att tänka på sig själv. För mig är det sjukt viktigt med self-love och jag kommer denna hösten tänka mycket på mig själv. Göra saker som gör mig glad och det bästa för mig. Jag älskar att ta långa promenader och lyssna på en bra podcast, ta foto på naturen, spela ps4 och skriva ner om mina känslor. Det är sjukt viktigt med self-love och jag ska bara se till att ha den bästa hösten detta året. 
 
4. Lära mig göra mer kaffe - jag vet hur man gör kaffe men jag vill lära mig göra kaffe med skummad mjölk och det är lyx för mig. Jag älskar att dricka kaffe, speciellt när man dricker kaffe med skummad mjölk. Jag älskar att dricka kaffe och blogga, skriva om mina känslor och varför inte lyssna på en bra ljudbok och bara njuta av livet. 
 
5. Ta hand om dig själv - Låt oss börja ta hand om oss, jag pratar om behandlingar, massage, manikyr, pedikyr…en sån där väl investerad peng i oss själva. Jag tycker att man ska satsa på minst en gång i månaden. Det behöver inte kosta man kan alltid gå till elever och få väldigt bra behandlingar till bra priser. Men se till att komma iväg. Det är du värd! ♡






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?