Sammanfattning: Skam France (Säsong 1)
Publicerat den

 
Nu har jag sätt första säsongen av Skam France och jag måste erkänna att jag är positivt överaskad. Jag hade inte så mycket förventningar om när de ska göra en remake på skam. Det finns ju bara den norska och jag måste verkligen säga att den franska skam är så bra. Första säsongen av Skam France rör sig kring huvudpersonen Emma. Hon har just börjat första året på gymnasiet. Efter ett gräl med bästa vännen blir hon tvungen att skaffa nya vänner och går med i en tjejgrupp som har målsättningen att anordna årets bästa fest. För att nå dit måste de stiga i hierarkin och närma sig de coola killarna i årskurs tre. Serien tar upp ämnen som kärlek, svek, rädsla för att vara sig själv och mobbning.
 
Jag gillade verkligen den första säsongen av franska skam, det är så konstigt att se skam. Jag kommer ihåg hur mycket jag älskade den norska skam och denna får mig bara att bli glad. Men som sagt i denna säsongen får vi följa Emma och hennes kille Yann. Vi får följa Manon, Daphné, Imane & Alexia. Man får fälja allt från vänskap, kärlek och en viktig sak vilket är girlpower. Jag tyckte verkligen om denna säsongen. Tycker dock franska Isak är sjukt söt, dessutom så tycker jag att den franska remaken är sjukt bra. Det jag gillade i denna serien är att det finns vissa scener som inte är med i den orginela skam. Men jag tycker ni absolut ska se denna serie, den är sjukt bra. Nu ska jag börja titta på säsong 2. 
 
 



Angelica Wåhlin

Spännande, man kanske ska testa!



URL: http://angelicawahlin.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?