AVENGERS: ENDGAME (2019)
Publicerat den

  
BETYG: 10/10 | GENRE: Komedi | Fantasyfilm |  Action 
Avengers: Endgame (Robert Downey, Jr, Chris Hemsworth, Scarlett johansson)
Kommentar: En film om överlevnad och vänskap. 
 
Handling: En resa som började för tio år sedan har lett till denna final. Medans The Avengers återhämtar sig efter en stor förlust så försöker dom komma på en plan om hur dom ska kunna besegra Thanos en gång för alla och kanske kunna återställa allt till rätta. Elva år och mer än tjugo sammanflätade storfilmer. This is the big finale. 
 
Kommentar: Filmen börjar där förra filmen slutade, alla avengers måste återhämta sig efter den stora förlusten mot Thanos. Alla är ledsna att 50% av alla avengers är borta. Denna filmen hade såna bra ögonblick och jag älskade hela filmen. Men måste erkänna att jag önskade bara att slutet var lite längre. Men annars var filmen var sjukt bra och det var ett fint avslut. Hjälten i hela filmen var Tony Stark. Det visas också blinkningar åt tidigare filmer, vilket jag gillar. Speltiden på tre timmar blåser förbi fort när man har så här roligt. Jag älskar verkligen allt i denna filmen. Jag måste varna er, läs inte mer om ni inte har sett denna film. 
 
Spoiler: Jag måste erkänna att jag tyckte så synd när Black Widow dog för att rädda världen och rädda sin familj. Jag har alltid gillat henne och alltid tyckt att hon var cool. Men när hon dog, så blev jag sjukt ledsen. Men sedan får vi inte glömma fina Iron Man och att han dog var jag inte förbered på. Blev sjukt ledsen, gillade honom så mycket ju. Men det bästa i filmen var ju när alla Avengers kom tillbaka, det bästa som kunde hända. Det bästa var också att Thanos dog och äntligen var han död. Men ni måste verkligen se denna filmen. Den är bara så bra. 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?