3 Frukostbowls ♡
Publicerat den

 
Det värsta på morgonen jag vet är stress och det känns som jag alltid stressar. För mig är det jätte viktigt att jag äter frukost eftersom jag mår så mycket bättre av det och då är jag pigg resten av dagen. För mig gäller det smoothiebowls men senaste tiden har jag haft något för frukostbowls och det är supergott. Så nu tänker jag tipsa om 3 bowls som ni kan äta på morgonen. Hoppas ni gillar dessa och kommentera nedan vad du tycker om att äta på morgonen. 
 
Smoothie bowl med jordgubbar, kokos och havre
Smoothies av alla de sorter är nyttiga och mättande samtidigt som de är enkla och snabba att mixa ihop. Och det bästa av allt är att du nästan kan mixa i vad som helst i dem. Här har vi valt jordgubbar och kokos!
 
Ingridienser
1 dl jordgubbar
1/2 banan
2 dl GoGreen kokosmjölk
½ dl Axa havregryn Axa Simply Great Granola Blueberry Date & Cardamom
Jordgubbar (eller annan frukt/bär) till topping
 
Gör så här
1. Mixa jordgubbar, banan, havregryn och kokosmjölk och i en matberedare eller mixer.
2. Rör om och häll upp i en djup skål. Toppa med granola och färska jordgubbar.
 
 
Banana split bowl med yoghurt, kakao och banan
En beroendeframkallande frukostvariant av Banana split som innehåller allt familjen behöver få i sig på morgonkvisten.
 
Ingridienser
3 dl turkisk eller grekisk yoghurt
1/2 banan
1 msk jordnötsmör
1 dl Axa Simply Great Granola Cacao, Almond & Blueberry
1 tsk kakaonibs (valfritt)
 
Gör så här
1. Skala, halvera och dela bananen på längden.
2. Fördela yoghurten i skålar.
3. Toppa med banan, jordnötssmör, granola och eventuellt kakaonibs.
 
 
Go nuts bowl med äpple och kanel
Nötter mättar länge och är fullproppade med protein, magnesium, mineraler och nyttiga fetter. Bra för både dig och barnen. Snabb och god!
 
Ingridienser
3 dl naturell yoghurt eller mjölkfritt alternativ
½ skivat äpple
1 dl Axa Simply Great Granola Hazelnut & Cashew
Kanel att pudra över
 
Gör så här
1. Fördela yoghurten i skålar.
2. Skiva äpplet i halmåneformar.
3. Toppa skålen med äpple och granola. Pudra med kanel.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?