THE LEGEND OF ZORRO (2005)
Publicerat den

 
BETYG: 6/10 | GENRE: Action | Drama | Romantik
The Legend Of Zorro (Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones & Rufus Sewell)
Kommenar: En film om överlevnad och vad man gör för sin familj. 
Handling: Alejandro och Elena är nu gifta och har en son, Joaquin, som är tio år gammal. Pojken känner inte till pappas hemliga identitet och Elena tycker att han ska sluta upp med att leka Zorro. När Kalifornien åter hotas av några skurkar måste dock Zorro ge sig ut igen. Då blir Elena tagen av två agenter som tvingar henne att skilja sig från Alejandro.
 
Kommentar: Sonen vet ingenting om sin fars hemliga identitet som fäktande hjälte och Elena tycker det är lika bra. Hon skulle vara gladast om Alejandro la ned sitt svärd en gång för alla. Men när elaka skurkar hotar Kaliforniens statsskick, är det dock dags för Zorro att rycka ut igen, vad Elena än tycker. Jag gillade verkligen denna filmen, men den var inte lika bra som första Zorro filmen dock. Men jag älskar Zorro och Elena ihop, passar så bra ihop. Men i denna filmen måste hon skiljas från Alejandro eftersom det finns 2 män som vet vem Zorro är och hon måste lämna honom annars så säger de vem Zorro är. Deras son (Elena & Alejandros) är så söt och han påminner mycket om Alejandro. 
 
Spoilers: Alejandro och Elenas son fyllt tio och drömmer pojkdrömmar om Zorro utan att veta att det är hans egen far. Alejandro som svurit att lägga undan svärdet fattar tag i det igen när storskurken Armand hotar Kalifornien. För att krydda till anrättningen ytterligare är det fnurr på tråden mellan hetlevrade Elena och Alejandro. Vilket givetvis inte hindrar dem från att återförenas och gemensamt spetsa några bad guys. Jag kommer ihåg att jag gillade denna när jag var yngre och det var så länge sedan jag såg denna och jag tyckte Antonio Banderas var så snygg i båda filmerna. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?