BOHEMIAN RHAPSODY (2018)
Publicerat den

 
BETYG: 8/10 | GENRE: Biografi | Drama 
Bohemian Rhapsody (Rami Malek, Lucy Boynton & Ben Hardy)
Kommenar: En film om Freddie Mercury och hans band Queen. 
 
Handling: Filmen följer bandet Queens explosionsartade uppgång genom deras ikoniska låtar och revolutionerande sound, när bandet nästan splittras på grund av Freddie Mercurys urspårade livsstil och den triumfartade återföreningen under Live Aid då Mercury leder bandet i ett av de mäktigaste framträdandena i rockhistorien, samtidigt som han kämpar mot en livshotande sjukdom. Under tiden cementerar de arvet från ett band som fortsätter att inspirera outsiders, drömmare och musikälskare än idag.
 
Kommentar: Jag såg filmen igår och jag blev så positivt överaskad av filmen. Jag tyckte att Rami Malek spelade som Freddie så bra. I filmen får man se allt om Freddies liv, Queen och allt kritsar sig runt omkring honom. Man får följa den legendariske sångarens resa från bagagehanterare på Heathrow till den upphöjda musikikon han kom att bli. Det är en resa kantad av lika många fram- som motgångar – missbruk, superhits, bandbråk och världsturnéer. ”Bohemian Rhapsody” är en ömsint skildring om hur den udda fågeln Freddie Mercury kom att blomma ut och ta hela världen med storm. 
 
Spoilers: I filmen får man se Freddies relation med hans bästa vän (som var hans flickvän ett bra tag) och även hans relation med Kenny Everett (hans dåvarande vän). Jag blev så överaskad när jag såg att han hade AIDS, vilket jag inte visste. Sedan så älskar jag slutet då han blev tillsammans med Jim och han gillade honom för honom. I slutet av filmen får man se när Queen spelar sin sista spelning. Då grät jag, eftersom jag kände verkligen att Freddie var en sån bra sångare. Ni måste se denna filmen, den är så bra. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?