DEADPOOL (2016)
Publicerat den

 
 
BETYG: 10/10 | GENRE: Komedi Action 
Deadpool (Ryan Reynolds, Morena Baccarin & Ed Skrein)
Kommentar: En film om en superhjälte och hans liv. 
 
Handling: Wade Wilson är en före detta specialförbandssoldat, som efter sin tjänstgöring blivit legosoldat. Han träffar den prostituerade Vanessa och de blir ett par. Efter ett kort lyckligt förhållande får Wilson obotlig cancer. För att bespara Vanessa smärtan av att se honom sjukna in lämnar han henne. Han blir då kontaktad av en person som påstår sig både kunna bota honom och ge honom superkrafter. Wilson går med på det och blir förd till en hemlig anläggning där föreståndaren Ajax och hans medhjälpare Angel är resultat av tidigare experiment. Ajax injicerar ett serum som ska ta fram Wilsons recessiva mutantgen, och torterar honom för att adrenalinet ska få mutationen att slå igenom. 
 
Kommentar: Deadpool är inte som de andra superhjältarna. Det gör han klart och tydligt redan i filmens inledande scen. Medan han slaktar skurkar på en motorväg och drar oneliners på löpande band, vänder han sig mot kameran och talar direkt till oss, och jag är fast. I denna filmen har han är en snygg tjej och de är lyckliga ett tag tills Wade får cancer. Den scenen var lite jobbig att titta på när han bestämmer sig för att han vill dö. Men i filmen så dödar han alla skurkarna och han gör det helt själv och det älskar jag. Han är inte mycket med sin tjej eftersom han inte vill visa sitt ansikte eftersom det är lite läskigt. Men tillslut så blir de tillsammans och jag älskar att han har en tjej i filmen. Filmen är helt underbar och den har allt, ni kommer verkligen älska denna filmen. 
 
Spoilers: Det jag gillar mest i filmen är att den innehåller verkligen allt. Komedi, romantik och såklar det bästa action. Jag älskar såna filmer. I filmen så slår Wade alla skurkarna och jag gillar verkligen deadpoll som en superhjälte. Det bästa i filmen är faktiskt sista scenen, då Wade blir ihop med Vanessa. Men nu ska jag fortsätta skriva om Deadpool 2 och det kommer en recension om andra filmen under dagen. Ni borde verkligen se första filmen för den är så rolig och ni kommer verkligen älska filmen. Jag kan säga att jag var lite skeptisk mot första filmen men när jag såg det så älskade jag verkligen den. Ni måste se Deadpool filmerna. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?