AVENGERS: INFINITY WAR (2018)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Komedi | Fantasyfilm |  Action 
Avengers: Infinity War (Robert Downey, Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo)
Kommentar: En film om överlevnad och vänskap. 
 
Handling: När den mäktige skurken Thanos hotar att förstöra det universum vi känner till, så allierar sig The Avengers med Guardians of the Galaxy-gänget och flera superhjältar för att kunna stoppa honom innan det är försent. Efter att ha förvärvat Kraftstenen från planeten Xandar, har Thanos och hans löjtnanter Ebony Maw, Cull Obsidian, Proxima Midnight och Corvus Glaive fångat upp rymdskeppet som bär överlevarna från Asgårds förstörelse. Medan de utvinner Rymdstenen från Tesserakten, övermannar Thanos Thor och Hulk, och dödar Loke. Heimdall sänder Hulk till Jorden genom Bifrost innan han dödas av Thanos. Thanos avlägsnar sig med sin löjtnanter och utplånar rymdskeppet.
 
Kommentar: I denna filmen handlar det väldigt mycket om den onda Thanos och alla andra superhjältar och det älskar jag. I denna handlar det mest om att världen inte går under, men slutet är det bästa. Jag älskar att alla kommer fram i denna filmen. Alla superhjältar är med i denna filmen och de bästa är ju Thor om man frågar mig, älskar han och allt med honom. Han förlorar sin hammare i början av filmen men i slutet så kommer den tillbaka och shit vad lycklig han var då. Han dödade nästan Thanos men han vann tillslut. 
 
Spoilers: I börjar filmen så dödar Thanos Thors bror, Loki. Den scenen gjorde mig sjukt ledsen, gillade verkligen honom. Han har varit elak i andra Thor filmer men i denna ville han hjälpa sin bror. Sedan var det så roligt när Tony (Iron Man) & Doctor Strange bråkade lite i filmen. Men i slutet så är de vänner, asså slutet ska vi inte snacka om. Det som jag också gillar är att Black Panther är med i filmen och alla åker till Wakanda för att avsluta kriget. Jag gillar verkligen inte att de flesta av superhjältarna dör ju, ni kommer bli chockade av slutet. Har ni inte sett filmen så måste verkligen det, den är så sjukt bra och älskar Thor som ni redan vet. Men nu tänkte jag sammanfatta om en annan film jag såg i veckan. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?