MAMMA MIA! HERE WE GO AGAIN (2018)
Publicerat den

 
 
BETYG: 10/10 | GENRE: Musikal | Romanik | Drama
Mamma Mia (Amanda Seyfried, Lily James & Pierce Brosnan)
Kommentar: En musikfilm om vänskap, familj och lycka. 
 
Handling: Tio år efter händelserna i första filmen är Sophie gravid tillsammans med Sky och driver sin mamma Donnas taverna. Hon störs av att hon inte klarar att göra allting själv som sin mor. Med Tanyas och Rosies hjälp utforskar Sophie mer av sin mammas historia, hur hon kom att bygga tavernan, hur hon träffade Sophies tre presumtiva pappor och kom att uppfostra sin bebis helt på egen hand. Saker ställs på sin spets när en högst oväntad person kommer på visit – Donnas mamma, som försköt Donna för så många år sedan när hon blev gravid med Sophie, men nu tycks personlighetsförändrad.
 
Kommentar: Filmen börjar med att Sophie ska öppna hotellet och Donna har dött. Denna filmen var jätte bra och den är ännu bättre än första tyckte jag. Så mycket glädje i en enda filmupplevelse. Jag älskade att man fick se hur det var när Donna träffade Sophies pappor (man vet inte vem hennes riktiga pappa är). Jag älskar alla låtarna i filmen och att Sophie är fortfarande tillsammans med Sky och att hon blir gravid i filmen. De döper sonen till Donny, efter Sophies mamma. Jag måste erkänna att filmen är bättre än första filmen. 
 
Spoiler: Jag älskar att de blandar ihop nutid och dåtid. Jag älskar alla låtarna i filmen och speciellt scenen då Donna och Sam träffas. Hon har alltid varit kär i honom och man får även se alla deras fina stunder. Men det sötaste var när Sky kommer till Sophie och väljer att stanna hos henne och får reda på att de ska bli föräldrar. Jag kan inte sluta lyssna på låtarna från filmen, älskar alla låtarna. Ska se filmen i Bosnien när jag åker dit. Ni borde verkligen sen filmen, det var helt underbar. Mycket bättre än första filmen måste jag erkänna. Ska ni se filmen, kommer ni älska den. 
 







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?