3 tips för att hitta motivation igen.
Publicerat den

Det är så skönt att jag äntligen har fått tillbaka min motivation. Och att jag kan fortsätta tänka framåt och jag är så glad att min sommarångest är äntligen över. Men när hösten väl kommer kan det vara svårt att få tillbaka sin motivation, trots vila. Jag tänkte tips om hur ni hittar tillbaka till motivationen & drivkraft.
 
 
 
1. Fyll på din motivationskvot - Med detta menar jag allt från att du ser ett inspirerande YouTube-klipp till att du lyssnar på just din favoritmusik. När motivationen är låg hos en själv kan det hjälpa att kika runtomkring sig för att hitta den där extra inspirationen. 
 
2. Hitta dina drivkrafter - I stället för att börja fundera på meningen med just ditt liv vänd på det och tänk på vad du har för drivkrafter.Drivkrafter har mycket att göra med dina intressen och vad just du tycker är meningsfullt. Skriv ner det som dyker upp när du hör ordet drivkraft och se vart det leder.
 
3. Börja skriva ner - Det som hjälpte mig mest var att skriva hur jag känner mig. Skriva ner dina drömmar, mål och vad du tänker på. Det hjälper dig mycket kan jag säga, det fick mig att tänka mer positivt. Det kan vara väldigt spännande att gå tillbaka och läsa om din egen utveckling över tid. Motivationen kan komma allt efter som när du ser att det går framåt.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?