Varför jag valde att ändra på mitt liv.
Publicerat den

 
Nu är det äntligen dags för ett inlägg om min viktnedgång. Som ni vet så mådde jag dåligt en väldigt lång tid om min vikt. Jag hade sedan 2012 gått upp 45 kg och det är helt sjukt att jag har gått upp så mycket. För 5 år sedan så vägde jag 68 kg och nu väger jag 83 kg. Men jag vägde 115 kg från början, jag klarar inte av vara så stor. Nu idag väger jag 30 kg mindre och mår mycket bättre. Jag har fortfarande stunder då jag vill bara ge upp och gå tillbaka till mitt gamla jag men det är inte något jag vill. Jag vill inte vara den tjocka Anja igen, nog det bästa beslutet jag kunde ta, att starta ett nytt liv och gå ner i vikt. 
 
Ni har alla frågat vad jag gör, här har ni svaret: jag började med att skriva in mig på viktväktarna, jag har hört att det ger resultat. Så jag tänkte bara, jag får väl testa detta då i en månad. På en månad hade jag gått ner 7 kg, jag ville fortsätta. Såg reslutat och mådde bra, men sommaren kom och kände mig inte bra. Jag mådde dåligt mentalt, jag hade ingen motivering. Jag har det fortfarande jobbigt men vissa dagar har jag det bra. Nu till det som de flesta har frågat. Jag äter mycket smoothiebowls, frukter/grönt, mer sallader och kött och inte så mycket pasta. Sedan såklart så äter jag glass, chips, sötsaker men inte alls lika mycket som jag åt innan. Men nu när hösten äntligen är här så vill jag tänka på vad jag äter. Fokusera på min vikt, mitt liv och hur jag vill se ut och leva livet. Hösten betyder nya möjligheter, varför inte liksom. Nu när sommaren är äntligen över. Och jag vill fortsätta gå ner i vikt, må bra och såklart vara motiverad till mitt nya liv. Utan ångest, deprission och bara må bra helt enkelt. 
 
 
Ett måltid jag brukar köra på: kokoskvarg med hallon






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?