DET BÄSTA MED HÖSTEN ♥
Publicerat den

En del av er har frågat vad jag brukar göra under hösten och ni ska ni får höra allt jag brukar göra. De flesta jag känner tycker det är konstigt att jag tycker om hösten. Men det är sån mysig årstid, tänk er alla fina färger vi har på hösten, allt te och såklart frukter. Tänk er en mysig regnkväll: dricka en stor kopp te, koka upp lite äpplen med kanel och blanda ihop med lite kvarg. Och sätta igång en film eller serie. Nog det mysigaste som finns ♡
 
 
DRYCKER - det jag brukar dricka på hösten är te, kaffe och varm choklad. Sedan brukar min syster göra ett kaffe som jag verkligen älskar. Hon brukar varma mjölk. Blanda ihop kaffe i en blender, tillsätta kokossocker, kokosfett, lite dadlar (för karamell smaken), kanel och kardemmuma. Verkligen sjukt gott, så jäkla gott det är. Men jag brökar göra varm choklad med marchmellows, toppa med kakao. Men när det gäller te, så brukar jag köra på pukka te. Deras te är nog det bästa som finns, enligt mig. 
 
MAT/BAKNING - att baka på hösten är nog det mysigaste som finns. Jag brukar baka äppelpaj, som har en karamell smak vilket är sjukt gott. Jag och familjen brukar baka en del. Det blir även äppelkakor, päronkakor och stekta äpplen med kanel som jag äter med kvarg, gröt eller bara äta som det är. Väldigt gott blir det. Sedan brukar vi göra mycket sopper, mest med svamp. 
 
SERIER/FILMER - att titta på en serie en kall regnskväll är så mysigt. Tänk er att ni fixar lite te, några äppelklyftor och bara sätter igång en film. Jag brukar faktiskt ha en Harry Potter maraton varje höst. Tycker det är så mysigt att titta på en maraton. Så mysigt det är med hösten, älskar det! 
 
 
Vad tycker ni om att göra på hösten?






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?