TOPP 3 MÅL I OKTOBER
Publicerat den

Och där var September slut, vilket är jävligt skönt. Min månad har både innehållt positiva saker men även negativa. Jag har hunnit plugga en del, vilket är skönt. Så nu fortsätter vi med en ny månad med mya mål!
 
Först en recap på förra månadens 3 mål:
 
1. Jag ska plugga matte varje dag - Som ni vet så började jag plugga matte i måndags. Jag går på distans kursen och måste vara klar med första provet om 2 veckor. Det är över 5 år sedan jag pluggade och jag vill verkligen inte halka efter. Så nu gäller det att dra igång på en gång för att kicka igång och få tillbaka min studieteknik. Är jag klar med matten är jag ett steg närmare min dröm utbildning i Växjö. En tuismutbildning. 
 
2. Jag får inte stressa - Ni vet ju att jag har mycket ångest och att jag även är väldigt deprimerad. Min kurator har sagt till mig att jag inte får stressa, för då blir det bara sämre och sämre. När jag stressar så småäter jag en del också och vill verkligen inte stressa. Men jag måste försöka att trots pressen i skolan, att ha ett socialt umgänge och hinna med vardagen försöka att inte stressa!
 
3. Börja umgås med folk - Jag har varit helt själv nu när denna ångesten har kommit. Jag behöver umgås med folk, ta en fika i stan, ta foto och bara allmänt umgås med människor. Kanske hitta någon jag vill umgås med mer och mer. Tror denna månaden kommer bli bra. Så taggad på att se vad denna månaden har att erbjuda. 
 
 
TOPP 3 MÅL FÖR OKTOBER
 
1. Sätta igång med träningen - som ni redan vet så har jag gått ner mycket i vikt och jag har tränat lite men inte så mycket som jag skulle behöva. Jag saknar mina pass! Att bara gymma är inte min grej. Så nu när jag börjar få lite rutiner i vardagen är det dags att se vilka pass jag kan köra. 5 gånger i veckan vill jag träna är mitt mål. 
 
2. Plugga - ni vet ju redan att jag pluggar matte och har även börjat plugga psykologi.  Jag vill kunna plugga färdigt båda kurserna till slutet av året och sedan ska ag även börja med filosofi. Mitt största mål är att skriva in mig på en utbildning nästa höst. Man måste ju börja någonstans. 
 
3. Spara pengar - jag har ju en okej lön men jag vill kunna spara pengar varje månad så att jag kan börja resa nästa år och även spara pengar till att köpa en lägenhet. Sparar man 5k varje månad, på ett blir det 60k och det är nästan en lägenhet som man kan köpa. Man behöver ju kunna betala 15% i kontant om man ska kunna låna. Min största dröm är att jag ska kunna köpa min egen lägenhet. 
 
Vilka är era topp 3 mål?






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?