Sammanfattning: Gåsmamman (Säsong 2)
Publicerat den

 
Nu är det dags att se Gåsmamman. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, kärlek, och vänskap Jag såg första säsongen förra veckan och älskade denna säsong. Och andra säsongen såg jag också förra veckan. Gåsmamman är verkligen serie som man aldrig kan tröttna på, en helt fantastisk serie om man frågar mig. 
 
I den andra säsongen så försöker Sonja gå vidare från att hennes man har dött. Andra säsongen är välgjord, psykologiskt mörkare och vi bjuds på laddad action varvat med gripande förluster. De sista två avsnitten är sjukt intensiva, men tyvärr både på gott och på ont. Äntligen händer det något på håll som jag ett tag önskat skulle få lite fart, fast samtidigt känns det också alldeles för enkelt, det som sker. Lite löpande band feeling sådär. Vi presenteras ett hinder och får en lösning, innan nästa hinder dyker upp. Här skulle jag faktiskt ha önskat lite längre avsnitt, alternativt några fler, för att ge vissa sidospår och sekvenser en chans att mogna i lugn och ro. Jag blev helt förvonad av denna säsongen, men säsong 3 är nog den bästa. Så jäkla bra, sedan är slutet det bästa och hoppas verkligen på att det kommer en säsong 4. 
 
Jag tycker att andra säsongen är jävkligt bra, det är då Sonja och John (hennes pojkvän i säsong 3) ochså börjar umgås mer och mer. Jag gillar verkligen ”Gåsmamman”. Tycker serien balanserar dramatik och våld med en gnutta skarp humor på ett riktigt fyndigt sätt, och jag anser framförallt att den starka kvinnodominansen i toppen är väldigt uppiggande. Trots det känner jag så här två säsonger senare, att snubbarna kring Sonja och det som skett henne, något slentrianmässigt fått väl mycket plats i historien och tycker att flera av dem nu har skvätt klart med sanden. Sonja är, som sig bör, denna lekparks ledare, hon är stark, envis, lojal och orädd. Alexandra Rapaport gör sin karaktär absolut rättvisa och visar på en moders känsliga sårbarhet, samtidigt som hon är stenhårt tuff när situationen kräver, med en aldrig sinande jävlar anamma, som vi alla borde lära oss lite av. Sonja är såklart den mest dynamiska personen i serien och jag känner verkligen med henne. Hon förtjänar att sitta på tronen, hålla i spadarna och kasta sand på de andra, men nu är det faktiskt ändå dags att dela med sig av redskapen till de som verkligen förtjänar att leka med dessa och henne – de andra flickorna på lekplatsen. Jag älskar denna säsong så sjukt mycket. Helt besatt av Gåsmamman, ni borde verkligen se denna serie. Ett par som jag verkligen gillar i serien är Zac och Nina (Sonjas dotter). De är så sjukt gulliga ihop och i 3:e säsongen får ni ser mer utav de. 
 



lars

Ja du Jag har sett alla 3 säsongerna. En av mina toppserier. Görbra som vi säger här. Men jag tror inte det blir någon fortsättning. Vad tror du??

Svar: Jag tror faktiskt det inte heller blir en fortsättning. Men hoppas på att att det blir en 4:e säsong.
Anja Kajtaz



URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?