Sammanfattning: Stranger Things (Säsong 1)
Publicerat den

 
Nu är det dags att se Stranger Things. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, kärlek, och vänskap. Jag såg första säsongen i veckan älskade denna säsong. 
 
Serien utspelar sig i småstaden Hawkins i Indiana år 1983. Pojken Will Byers försvinner spårlöst på vägen hem. Polischefen Jim Hopper kopplas in i sökandet. På en diner på orten dyker en flicka upp som visar sig ha övernaturliga krafter. När myndigheterna med Dr. Martin Brenner i spetsen dyker upp flyr hon ut i skogen där hon träffar Will Byers vänner Dustin, Mike och Lucas. Flickan har namnet Eleven och har flytt från Hawkinslaboratoriet där hon utsatts för experiment. I den första säsongen så förvinner Will och hans vänner söker upp honom. började mystiskt och bra. Jag minns att första halvan av det första avsnittet varlite seg men sedan dess har allt stegrat. Från och med att Will försvinner är det spänning från början till slut - du sitter aldrig uttråkad. Faktum är att Stranger Things är (så som många före mig har påpekat) unik och fullkomlig i sin ambition att uppnå den perfekta 80-talsupplevelsen. Kläder, lekar, inredning, beteende, underhållning - ja, precis allt är genomtänkt och det skapar den ultimata serieupplevelsen. Det känns precis som att resa tillbaka i tiden. 
 
Det jag tycker är så bra i den första säsongen är ju självaste Eleven, tänk att en sån lite flicka kan ha så mycket kraft. Men sedan får man ju inte glömma Nancy & Jonathan. De blir kompisar i säsong 1 och får känslor för varandra. Hon har en pojkvän Steve och de är söta ihop men inte lika söta när hon är med Jonathan. Jag älskar den första säsongen och har precis börjat säsong 2 nu och denna är så jäkla bra. Ni måste verkligen se denna serie om ni inte redan har sett den. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?