Pasta med rökt lax och soltorkade tomater.
Publicerat den

I veckan så var jag sjukt sugen på pasta och lax och googlade lite recept på nätet och hittade ett på viktväktarnas hemsida. En pasta/lax rätt med soltorkade tomater och det var hur gått som helst. Älskar pasta, så gott det är asså. Jag kan tänka mig på att leva bara på pasta. Älskar pasta så mycket och tur att jag kan äta det, nu när jag går på viktväktarna. ni borde verkligen testa denna rätten, ni kommer inte bli besvikana. 
 
 
Pasta med rökt lax & soltorkade tomater. 
250 g Pasta okokt (typ spaghetti)
300 g Lax kallrökt
1 dl hackad/hackat soltorkade tomater i olja, avrunna
2,5 dl Matlagningsgrädde 4%
2 klyfta(or) vitlök
1 dl gräslök
2 msk parmesanost riven. 
 
Gör så här
1. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen.
2. Skär lax i mindre bitar. Låt oljan från tomaterna rinna av, skär dem i bitar. Häll matgrädden i en kastrull.
3. Pressa i vitlök och rör i gräslök och soltorkade tomater.
4. Låt puttra så att såsen tjocknar något. Blanda ner lax. Smaka av såsen med salt och peppar. 
5. Blanda såsen i pastan, strö över parmesan och servera med sallad. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?