Law & Order True Crime: The Menendez Murders
Publicerat den

 
Jag älskar att titta på serier som handlar om mord, rättegånger och rättvisa. Jag tror alla har hört om fallet med Menendez brödera. De sköt den 20 augusti 1989 ihjäl sina föräldrar i familjens hem i Beverly Hills, Los Angeles. De levde därefter ett liv i lyx på arvet. Detta uppmärksammades av myndigheterna, och polis och åklagare kopplades in. Efter två rättegångar med oenig jury dömdes bröderna 1996 efter en tredje rättegång till livstids fängelse utan möjlighet till frigivning. Båda bröderna har ingått äktenskap under sin fängelsevistelse.
 
Jag älskar såna här serier, tycker det är så intressant men sånt. Min fråga är ju bara hur kommer det sig att man dödar sina föräldrar. I avsnitten får man ju reda på varför de gjorde det. Men de under flera år misshandlade äv sin far och mamman gjorde inget alls. Jag tycker att denna historia är helt sjuk och det finns så mycket som man inte visste när det gäller just bröderna innan denna serie visades. Ni borde verkligen se serien. Jag tycker det är helt facinerande allt som har med deras liv att göra. 
 
Första avsnittet handlar om föräldrarnas mord. Varför de blev mördade. Sedan så börjar folk tänka om sönera har gjort något, de blir de anhållna för mordet. De sitter i fängelsett och väntar på domen och de får livstid utan frigivning. Denna historia är helt sjuk, kan inte fatta att 2 barn gör såna saker. Jag ka ju förstå i deras sits efter ett tag. Deras pappa våldtog de väldigt ofta, mamman gjorde inget och de hade ingen bra relation alls med sina föräldrar förutom att pappan hade en massa pengar och det är så de komunicerade. Verkligen en gripande hisoria men den är så jäkla bra och ni borde verkligen se denna serie. Ni kommer älska den. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?