Årets första jullista ♡
Publicerat den

 
1. Vad är det bästa med julen? Det bästa med julen är den härliga känslan. Man äter gott, bakar, lyssnar på härlig jul-musik och kollar på filmer med gemenskap och glädje. Jag älskar julen, så mysigt! 
2. Vilken jul föredrar du? Jag föredrar rött såklart, så vanligt men ändå mysigt. 
3. När börjar du julpynta samt klägranen? Lördagen innan första advent åker adventsstjärnor och annat julpynt fram, dock bara i mitt rum. Mamma tycker det är alldeles för tidigt för att ta fram tomtar då. Julgranen skapade jag en ny tradition att den kommer fram den tredje advent.
4. Dekorerar du hela hemmet eller bara enstaka rum? Eftersom jag bor hemma så dekorerar jag mitt rum. 
5. När vill du att första snön ska falla? Helst några dagar innan första advent. 
6. Vet du vad du önskar dig i julklapp i år? Jag vet inte riktigt, men ett present kort på Väla hade varit nice. 
7. Hårda eller mjuka paket? Jag gillar båda, men mest hårda.
 
Dina favoriter
Fem julkalendrar från SVT: Ronny & Julia, Tjuvarnas jul, Mysteriet på Grevehol, Sunes jul & Pelle Svanslös. 
Fem julfilmer: Ensam hemma, Fred Claus, Love Actually, The Holiday, Nu är det jul igen. 
Fem julsånger: Do they know it’s christmas, Mistletoe, Holy Night, Last Christmas, All I want for christmas is you. 
Vem skulle du vilja se som julvärd i år? Leila Lindholm. 
Vilken scen är bäst ur Kalle Anka klockan tre på julafton? Tomtens verkstad och Kalle Anka som fotograf. Nämn något du inte kan vara utan på julen: Julmusiken, maten, alla fina stunder med familjen. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?