Bönpasta med bönor och vego-bacon.
Publicerat den

Jag var så sjukt sugen på bönpasta igår (äter det istället för vanlig pasta nu) så sökte recept på nätet och hittade denna blogg som har massa olika veganska recept. När jag såg att det fanns bönpasta så var jag tvungen att testa det och det var så sjukt gott måste jag säga. Receptet och bilderna är från hans blogg. Ni borde verkligen klicka in på hans blogg för han har så många olika recept på vegansk mat. Jag försöker äta mindre kött eftersom min flickvän är vegetarian och vill kunna äta mat med henne så att vi slipper laga två rätter. 
 
 
Bönpasta med edamamerbönor och vego-bacon. 
200 g bönpasta, fettuccine på vita sojabönor
1 vitlöksklyfta
1/2 paket fejkon
1 dl frysta edamamerbönor utan skal.
1 krm chiliflakes
4-5 msk olivolja
1 dl riven parmesan
Några kvistar färsk timjan, eller lite torkad
Flingsalt
 
Gör så här
1. Koka pastan efter instruktioner på paketet.
2. Fräs tärnad fejkon och skivad vitlök i olivolja i en stekpanna. I med chiliflakes, timjan och edamamerbönor och låt fräsa med i några minuter på medelvärme tills bönorna tinat. 
3. När pastan är klar häller du av vattnet och rör ner pastan i stekpannan så allt får blandas.
4. Avsluta med att röra ner parmesanen och smaka av med flingsalt. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?