Sammanfattning: The Vampire Diaries (Säsong 3)
Publicerat den

 
Nu har jag sett klart alla senaste avsnitten av Skam. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, komedi, kärlek, bråk och det bästa av allt vampyrer. Jag såg första säsongen av TVD i Februari älskade denna säsong. Säsong 3 var ännu bättre, ska snart börja på säsong 4.
 
I säsong 3 så handlar det mycket om orginal vampyrerna. Stefan jobbar med Klaus och är inte mänsklig, så han dödar människor och Elena försöker hitta Stefan med hjälp av Damon. Elena och Damon umgås och de börjar inse att de har känslor för varandra. Båda känner skuld över detta och talar inte om det högt men det är en tyst sanning mellan två av dem. I denna säsongen så kysser de varandra ett par gånger vilket jag verkligen älskar. Jag är helt kär i denna säsongen, måste vara en av mina favoriter. Och Elena blir vampyr i sista avsnittet av säsong 3, med hjälp av Damons blod. Det jag älskar mest i den 3:e säsongen är alla scener mellan Damon & Elena, de är verkligen endgame. Klaus är med i denna säsong också, vilket jag älskar. Men man får även se syskonen av de orginela vampyrerna. Stefan är ju elak i början av säsongen, han kontrolleras av Klaus. Han dödar, äter människokött och skiter i vad som händer. Både Elena & Damon försöker ju rädda honom och det leder inte till så mycket lycka. Jag gillade Stefan & Elena i första 2 säsongerna men nu börjar jag gilla/älska Delena. 
 
Vad jag älskar med denna säsongen är att Stefan är ripper (kontrollerad av Klaus) för att man inte ser de i första säsongerna. Han är ju så snäll i sösong 1 & 2 men i denna säsongen så får man se den riktiga Stefan. Ett tag var han så, innan han träffade Elena. Jag älskar när man får se action i denna säsongen. Men Damon är så snäll och försöker hjälpa Elena att inte tänka så mycket på Stefan. Båda två är oroliga för Stefan. Jag älskar att Caroline & Tyler är tillsammans i denna säsongen, jag gillar de tillsammans. Första kyssen Delena har i denna säsongen är så fin, blir alltid lycklig av den scenen. I sista avsnittet så väljer hon Stefan och är i bilen tillsammans med Matt. Hon dör, men en doktor räddar hennes liv genom att ge Damons blod och hon blir en vampyr. Jag är snart färdig med säsong 4 och det kommer en sammanfattning snart. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?