Sammanfattning: The Vampire Diaries (Säsong 2)
Publicerat den

 
Nu har jag sett klart alla senaste avsnitten av Skam. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, komedi, kärlek, bråk och det bästa av allt vampyrer. Jag såg första säsongen av TVD i veckan älskade denna säsong. Säsong 2 var ännu bättre, ska snart börja på säsong 3. 
 
I säsong 2 så får man lära känna mycket om Katherine Pierce (Elenas dubbelgångare) och hon kommer tillbaka till Mystic Falls. Elena och Stefan gör slut men blir ihop igen. Men man får även reda på mycket om vargarna och en av de blir Tyler. I denna säsongen så kommer Elena och Damon närmare varandra och i ett avsnitt kysser Elena honom. För att han håller på att dö, eftersom han blev biten av Tyler. Som var under sin omvandlinsperiod och Elena går till Damon för att trösta honom. Jag älskar denna säsongen, så mycket fina scener med Damon & Elena. De är verkligen goals, längtar tills sista avsnittet för att se vad som händer med de eftersom Elena kommer tillbaka. Klaus (orginal vampyren) är tillbaka för att jaga Elena. Hans bror Elijah har gjort en överenskommelse med Elena att skydda sina nära och kära, för att han vill använda henne som bete för att locka Klaus och döda honom. Jules en vän om Mason, berättar Lockwoods att Mason aldrig kom tillbaka till Florida och saknas. Alaric är misstänksamma mot Jules och uppmanar Damon till Grill (lokala stad kaféet). Jules avslöjar att hon är en varulv. Damon berättar Jules hon kommer inte hitta Mason och att lämna staden. Jules bryter sig in i Salvatore herrgård i varg formen och attackerar Damon, men Rose skjuter honom ur vägen, bli biten på axeln istället (varulv bett är dödliga för vampyrer). Som Rose dukar effekterna av bettet, Damon stakes henne i en härlig dröm de delar som ger henne en fridfull död. John, som är Elenas rikitga pappa kommer tillbaka. Men dör sen och ger Elena ett brev. Och ber om ursäkt till Elena. Jenna som är Elena & Jeremy's blir dödad av Klaus. Jag grät i denna scenes så sjukt mycket, speceillt hennes begravning. Stefan gör ett avtal med Klaus för att rädda Elena och stänger av sin männsklighet och börjar döda oskyldiga människor. 
 
Jag tycker om denna säsongen så sjukt mycket. Jag älskar att Klaus är med i denna säsongen, hatade honom innan. Men nu när man får reda på allt om vad han har gått igenom så är han en av mina favorit karaktärer i serien. Han är en rikitgt badboy vilket jag gillar. Men det som jag gillar i denna säsongen är att Elena kysser Damon, jag älskar verkligen Delena. Jag tror detta är en av mina favorit säsonger. Det finns vissa scener med Elena & Stefan som också är sjukt fina. De gör ju slut men sedan blir de ihop igen men jag kommer alltid gilla Delena ännu mer, det är bara det bästa paret. Vi får se vad som händer i sista avsnittet när Elena är tillbaka. Tänkte fortsätta titta på säsong 3 så skriver jag en sammanfattning om den när jag är klar. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?