TAKK FOR ALT!
Publicerat den

 
Då var sista avsnittet klart. Herregud vad denna säsongen har varit bra, trodde verkligen inte det skulle sluta så som det gjorde, men blev jätte glad för slutet. Denna serie har varit en stor del av mitt liv. Jag började titta på skam i November men har hört mycket om serien innan. Men är så glad att jag tittade på denna serien, verkligen så glad. När jag såg första säsongen så blev jag besatt och sedan andra säsongen ännu bättre. Speciellt när det var fokus på Noora. Vem kan inte älska Noorhelm, couple goals. Även om jag älskar Eva och Jonas tillsammans och blev så glad att avsnittet avslutades på samma sätt som serien började på. Genom att Jonas höll ett tal för Sana på hennes fest. Jag kan inte fatta att serien är över nu, verkligen jätte konstigt att det är över nu. 
 
Jag är verkligen så tacksam för denna serien, har aldrig i hela mitt liv älskat en serie så mycket. Det som är så bra med Skam är att det innehåller allt. Även relationer mellan hetro och homosexuella. Det är så viktigt tycker jag, i dagens samhälle behöver vi folk som är lika värda. Som Isak sa, det är inte rätt att säga att det är fel att vara sig själv. I en scen i sista avsnittet så kysser Isak sin pojkvän Even och så hör man en kille kalla de äckliga och att det är fel att kyssa en kille om man är en kille och Isak blir bara förbannad men Even försöker lugn ner honom. Even är verkligen det bästa som har hänt Isak. Deras relation är något av det finaste jag har sett. Hur kan man inte älska Even, hallå han är ju världens sötaste kille. Vad jag tycker så mycket om också i det sista avsnittet är att Eva och Jonas är tillsammans igen. Men att Chris gick till Emma (Isaks ex-flickvän) kan jag inte fatta asså. Jag blev helt chockad när jag såg de tillsammans, men på ett sätt gillar jag de tillsammans. Men att Jonas är tillsammans med Eva igen gjorde mig glad, samt att Noora & William är också ihop är det bästa. Men Evak är ju bäst av alla tre paren. Men vi får ju inte glömma Magnus och Vilde, så söta de är ihop. Men Vilde har det jobbigt hemma och Magnus är där för henne och det är ju så fint tycker jag. Han är verkligen där för Vilde, så glad att de är tillsammans. Att detta är slutet känns verkligen jätte konstigt. Men jag tycker serien avslutades på ett väldigt bra sätt. Perfekt avslut, det bästa sättet var att det avslutade så som serien påbörjade. Sanas säsong var väldigt bra, men att William kom tillbaka var en av de bästa scenerna i hela säsongen tycker. Blir fortfarande lika chockad när jag ser den scenen. 
 
Vad tycker ni om att serien är över?






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?