Skam: Säsong 4
Publicerat den

 
Nu är jag klar med säsong 4 av Skam och måste säga att jag älskar denna serie. Jag är helt besatt av denna serie, den är ju bara helt underbar. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, komedi, kärlek, bråk. Jag såg 4:e säsongen av Skam färdigt i lördags kväll. Ett perfekt avslut för denna serie. 
  
Sana är en karaktär som fungerat bra som bi-karaktär för de andra huvudrollerna men som jag helt ärligt aldrig varit speciellt intresserad av att fördjupa mig i. Säsongen visade sig som tur vara över mina förväntningar redan i inledningen och jag kunde därför ganska snabbt börja njuta av säsongen i sin vanliga ordning. Det underförstådda om Sanas säsong innan starten var att religionen skulle vara en viktig del. Jag förstår att det kan kännas viktigt för alla som är troende eftersom vi i Skandinavien överlag är så anti-religion och det blir därför ett så viktigt ämne att diskutera och fördjupa sig i. Jag tycker själv att religion är väldigt intressant men jag är också väldigt anti själva grejen och ser mest bara negativa aspekter med religion och har därför svårt att relatera till Sana eftersom det ändå är något som är så pass viktigt för henne. Jag var därför glad att de valde att berätta historien ur flera synvinklar - de här är bra med religion men det finns också det här som kanske inte är så bra ungefär. Förutom religionen så var det ett stort fokus på nätintrång/nätmobbning, vilket skam har fokuserat på lite smått i tidigare säsonger men här fördjupades det enormt och ledde till mycket drama. 
 
Jag gillade den här säsongen även om det är den jag kan relatera minst till så fanns det mycket som var så himla bra med säsongen som helhet. Trotts att det var Sana's säsong så fick många karaktärer bra med utrymme och sidohandlingar som var intressanta och sedan kopplades ihop med hennes huvudhandling. Fin kärlekshistoria men den kom kanske lite i skymundan då vänskapsrelationerna och familjen lyste lite mer vilket jag inte ser som något negativt. Att Sana och Yosef är vänner och kan snacka om allt är helt underbart. Sana gillade honom redan från början men sedan när han och Noora hånglade på en fest så ville hon unte vara med honom. Men att säsongen avslutades på ett bra sätt tyckte jag mycket om. De är vänner och hoppas de är tillsammans om man tittar några år framåt. Älskar henne och Yosef tillsammans, så sjukt söta de är tillsammans. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?