Tankar kring Eyewitness
Publicerat den

 
Jag ville ta en paus från Skam eftersom alla avsnitt av säsong 3 finns ute och säsong 4 kommer till våren. Och jag började titta på Eyewitness som är en helt underbar serie. Men innan jag sätter igång med att sammanfatta säsong 1 av serien så tänkte jag skriva några rader om varför jag älskar just denna serien. Serien innehåller kärlek, mord och vänskap. Serien handlar om Lucas och Phillip och deras förhållande, en kväll ser de ett trippelmord och de ser mördaren. 
 
Phillip och Lukas är vänner sedan tidigare. Phillip är gay och Lukas är osäker i början men han vill vara med Phillip. Under första avsnittet så är Lukas och Phillip tillsammans och kysser varandra men sedan så hör de något och ska gå därifrån och det är ett trippelmord som pågår och Lukas slår mödaren eftersom han ville slå Phillip. Men för att hålla sitt förhållande hemligt och i rädsla för att bli upptäckt av gärningsmannen, förblir de tysta men snart lära sig att vad som setts inte kan vara osynlig och när du bevittna en hemsk händelse det förändrar allt, för evigt. Phillip vill vara med Lukas men han är faktiskt tillsammans med en tjej men han får bara starkare känslor för Phillip och vill vara med honom. Men mördaren börjar känna igen Lukas och mördaren skjuter honom. Han blir skadad och åker till sjukhuset. Men de folk inte vet är att själva mördaren är en FBI agent och jobbar tillsammans med Phillips foster mamma som är en polis. Philkas (deras otp namn) rymmer under sista avsnittet och ligger tillsammans. Och säsongen slutar med att mördaren blir dödad av Phillips foster mamma. Philkas blir ihop och lever lyckligt. Synd att det bara blir 1 säsong. 
 
Jag älskar denna serie, sedan jag började titta på Skam och Isak och Even så börjar jag att titta mer på serier som innehåller mer gay par. Jag älskar verkligen Philkas ihop, så sjukt söta. Hatar dock att Lukas är elak mot Phillip i börjar och utnyttjar honom. Men sedan ändrar han sig, Vilket gör mig glad såklart. Älskar Phillip & Lukas tillsammans, så underbart söta. Det som jag gillar mest om serien är att det inte är bara fokuserat på en speciell person. Älskar att Phillip är den som vågar komma ut till sin mamma och foster föräldrar. Men Lukas vågar inte säga något till sin pappa. Jag tycker även det är viktigt i dagens samhälle att det finns alla sortsers par. Och att det finns par som är homosexuella, bisexuella & hetrosexuella. Men jag tycker ni verkligen ska se denna serie. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?