FIFTY SHADES OF GREY (2015)
Publicerat den


B
ETYG: 5/10 | GENRE: Drama | Erotik | Romatisk
Fifty Shades Of Grey (Dakota Johnson & Jamie Dornan)
Kommentar: En film om erotik, komplicerat förhållande & kärlek. 
 
Handling: Anastasia "Ana" Steele är en 21-årig collegestudent vid Washington State University i Vancouver, Washington. Hon bor tillsammans med sin bästa vän Katherine "Kate" Kavanagh, som skriver för universitetets studenttidning. På grund av sjukdom övertalar Kate Ana att ta hennes plats och intervjua den 27-årige Christian Grey, en framgångsrik och förmögen ung entreprenör. Ana dras omedelbart till Christian men finner honom också skrämmande. Hon blir nervös och upplever att hon snubblar genom intervjun. Ana försöker trösta sig med tanken om att de två förmodligen inte kommer att träffa varandra igen. Christian söker dock upp Ana och deras relation inleds. Christian ber Ana om att signera ett kontrakt gällande deras framtida relation som han önskar ska innehålla BDSM-sex och en tydlig rollfördelning gällande dominans och underkastelse.
 
Kommentar: Jag gillade inte handlingen i början, eftersom jag inte gillade att Christian skulle skada Ana när de har sex. Det ska inte vara så, vissa gillar detta men inte jag. Jag tycker det är så jobbigt att titta på sånt. Men jag gillar att Christian är snäll mot Ana vissa gånger, men sista scenen när han straffar henne är så jobbig att titta på. Jag hade så stora förväntningar när jag skulle se denna film, men blev så besviken när jag såg den. Det är inte en film som jag måste se om och om igen. Jag gillar Ana och Christian utanför sexet men när det har sex så som de har i filmen så hatar jag det att han hela tiden ska straffa henne. För vad? Och det, att hon inte får röra honom, vad fan är de för jävla skit? När man har sex eller ligger med sin käraste ska man inte kunna röra den personen då? Vet inte vad jag ska säga om de, blir bara så förbannad när det är så. Mina förväntningar inför filmen var blandade och jag måste så här efteråt tillstå att ”Fifty Shades of Grey” inte är sämre än väntat, men heller inte bättre. Detta är inte ett mästerverk. Det är egentligen knappt ens en bra film, men den kommer kunna framkalla lite känslosvall och förtjusta fnitter i biosalongerna framöver. Så för all del, är det vad du för stunden vill ha. 
 
Spoilers: I vissa scener i filmen så är det så fint, den scenen då de ska flyga ihop är så fin. Älskar den scenen, all musik i filmen är helt underbar men alla sex-secener är så sjukt dåliga. Jag kan inte titta på det, speciellt när de är i hans "lekrum". Vem fan har såna saker, inte en normal man i alla fall. Jag hatar sånt skit, det finns ju vissa män som älskar BDSM och det kommer jag aldrig gilla, aldrig. Nästan alla scener var ju dåliga, speciellt när de träffas första gåmgen. Det kändes så jäkla awkward, det var bara så fel tyckte jag. Men i någon scen så blev det bra. Är ni taggade på andra delen? Jag såg Fifty Shades Darker och måste säga att den var mycket bätrre. En recension kommer under dagen. 
 
Dakota Johnson & Jamie Dornan ♥






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?