TIPS PÅ MYSIGA JULFILMER – DEL 1
Publicerat den

Äntligen är december här, hur underbart är det inte?! Jag jobbade lite extra igår så att jag kunde ta riktig mysmorgon idag vilket jag gjorde. Jag drack mitt kaffe, åt vörtbröd med ost och såg en julfilm till. ”Love Actually” och jag tipsa er om mina favoritjulfilmer, en del 2 & del 3 kommer senare. 
 
 
Ensam hemma - 8-årige Kevin McCallister blir kvarglömd hemma när hans stora familj åker på semester till Frankrike över jul. Under tiden de är borta kommer två klumpiga inbrottstjuvar, Marv och Harry. Kevin får själv försöka se till så att deras inbrottsförsök misslyckas – Kevin är nämligen svår att lura.
 
Love Actually - Filmen utspelar sig i London under en vinter, modern tid. Man får följa en rad olika människor och ser sambanden mellan deras olika livssituationer. Temat är kärlek, med dess för- och nackdelar.
 
En underbar jävla jul - Filmen handlar om paret Simon och Oscar, som väntar barn tillsammans med sin vän Cissi. Problemet är att deras familjer ännu inget vet – och vilket tillfälle kan vara bättre att delge detta än julen?
 
The Holiday - Iris Simpkins arbetar för dagstidningen The Daily Telegraph i London och har varit kär i kollegan Jasper Bloom i över tre år. När hon får reda på att han förlovat sig med en annan kollega blir Iris förtvivlad och ifrågasätter sin livssituation. Och behöver komma ifrån London och behöver en semester. 
 
The Santa Clause - Leksaksfabrikanten Scott Calvin är en frånskild pappa som inte har en bra kontakt med sin son Charlie. De ska fira jul tillsammans men den blir långt ifrån en succé. Charlie har tråkigt och önskar att han var hos mamma och hennes nye man istället. Men på julaftonsnatten så ramlar jultomten ner från Calvins tak och kan inte längre fullfölja sitt viktiga uppdrag. Calvin hittar ett visitkort i tomtens rock, som bönfaller honom att ta på tomtedräkten om tomten skulle råka illa ut. Calvin blir övertalad av Charlie att ta på sig dräkten för att fullgöra tomtens arbete på julnatten. Till slut för renarna dem till Nordpolen där det visar sig att den som tar på sig tomtedräkten måste också vara tomte för alltid.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?