Tankar kring Chicago Justice.
Publicerat den

 
Jag har sett de flesta avsnitten av alla serier jag ser just nu och ville titta på en ny serie och valde Chicago Justice och den serien är ju så bra. Men innan jag sätter igång med att sammanfatta säsong 1 av serien så tänkte jag skriva några rader om varför jag älskar just denna serien. Denna serie handlar om rättvisa, mord och vad som händer om man dödar någon. Jon Seda som var med i Chicago PD (nu är han tillbaka efter att Chicago Justice inte kommer tillbaka) och han är ju den bästa i serien. Han är så jäkla bra ju. 
 
Statens advokats dedikerade lag av åklagare och utredare navigerar upp varm stadspolitik och kontrovers huvudet medan de utan rädsla utövar rättvisa. Peter Stone jobbar som åklagare och han vill bara ha rättvisa i världen. Antonio Dawson som har jobbat för Chicago PD och nu jobbar han för staten. Asså den serien är ju så jäkla bra, en ny favorit. Men bara så synd att det blev 1 säsong, ville verkligen att serien skulle fortsätta. Om ni inte vet vem Dick Wolf är så har han gjort serien Law & Order: Speciel Victims Unit, Chicago Fire, Chicago PD och Chicago Med. Så jäkla bra han är asså, jag har även precis börjat titta på Law & Order. Men nu ska kag börja skriva om första säsongen. Ni borde verkligen se Chicago Justice och ni kommer inte bli besvikna. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?